Planning 2019, terugblik 2018 én even voorstellen! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Nummer 1, februari 2019
Planning externe communicatie 2019
Misschien heb je het al voorbij zien komen in de Facebookgroep, maar de externe communicatieplanning van Scouting Nederland is af in concept! Omdat we dit jaar willen proberen om nog wat meer met jullie samen te werken, horen we graag ook jullie mening over de planning die er nu ligt. Wellicht zijn er wat dingen die we zijn vergeten, of hebben jullie andere goede ideeën die zeker een plekje moeten krijgen in de planning. We horen graag jullie mening. Je vindt het bestand in de Facebookgroep van de contactpersonen communicatie
Gezocht: toffe activiteiten uit de vereniging!
Wil jij "wereldberoemd" worden in Nederland met jouw Scoutinggroep of -regio? Dat kan! Scouting Nederland is op zoek naar mooie verhalen of gave evenementen van Scoutinggroepen of regio's om mee te nemen in de planning voor de externe communicatie. Dus hebben jullie iets bijzonders op de planning staan? Of heb je een mooi verhaal dat je zou willen delen met heel Nederland? Laat het ons dan weten via communicatie@scouting.nl en wij nemen contact met je op. #Scoutingtoekomstproof #trotsenzichtbaarheid
Mail ons!
2018 lijkt al weer heel lang geleden. Maar soms is het goed om nog even terug te kijken naar het afgelopen jaar. Elk half jaar maakt Team communicatie een free publicity overzicht met alle plekken waar Scouting in het nieuws is gekomen. De tweede helft van 2018 was publicitair gezien weer een mooi half jaar met daarin het bezoek van Koningin Máxima, Roverway en Nawaka. Benieuwd? Check het free publicity overzicht en de bijlage
Vooruitblik februari
Januari en februari zijn traditiegetrouw nog relatief rustig maanden op het gebied van communicatie. Althans, voor Scouting. Dat biedt wel mooie kansen: zorg eens voor een goede planning voor het komende jaar, zodat je weet waar je mee aan de slag wil. En zorg ervoor dat de rest van de groep ook weet wat je wil doen, zodat je genoeg input kunt verzamelen om die mooie plekjes in de krant te scoren.
Daarnaast staat in februari natuurlijk World Thinking Day op de planning. Op 22 februari vieren scouts wereldwijd de geboortedag van de oprichter van Scouting, Lord Baden-Powell en van zijn vrouw, die op dezelfde dag jarig was. Gaan jullie iets leuks doen? Dan laat je het uiteraard weten aan de lokale pers. Maar ook Scouting Nederland hoort het graag! We zoeken nog toffe activiteiten om in het zonnetje te zetten tijdens WTD. Vergeet ons dus niet mee te nemen in je plannen :-)
Team communicatie - Wendy
In elke nieuwsbrief wordt Team communicatie van Scouting Nederland wel een aantal keer genoemd. En sommigen van jullie hebben ons ook al meerdere keren gesproken. Maar een heel groot deel weet misschien niet eens wie we zijn. Daar willen we graag verandering in brengen. In de komende vijf maanden stellen we daarom Team communicatie aan je voor.

"En ik mag dus aftrappen, leuk! Ergens ook wel logisch, want jullie als CP's vallen binnen Team communicatie onder mijn verantwoording. Ik moet ervoor zorgen dat jullie gelukkig zijn, goed geholpen worden en op de hoogte blijven van wat "wij in Leusden" allemaal uitspoken op het gebied van communicatie. Mijn naam is Wendy van Rossum en ik ben 27 jaar jong. Ik werk nu zo'n 6 jaar bij Scouting Nederland en leuk feitje: ik ben er ooit begonnen als afstudeerstagiaire op het project contactpersonen communicatie. Jullie kunnnen je dus voorstellen dat jullie een warm plekje in mijn hart hebben bemachtigd :-) Ik woon samen met mijn vriend en mijn superschattige hondje in Zeewolde en heb het daar prima naar mijn zin. Daarnaast sta ik nu nog wekelijks voor een groep enthousiaste welpen bij Scouting Rhenen. Binnen Scouting Nederland ben ik verder nog verantwoordelijk voor alle externe communicatie - alles wat extern is, gaat dus eerst via mij. En ik ondersteun de inhoudelijke teams van de organisatie. Daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan Spel, Scouting Academy en HRM. Een hele afwisselende baan dus, en extra leuk om op deze manier je hobby en je werk te kunnen combineren. Wil je nog meer weten? Je kutn me bereiken via communicatie@scouting.nl, 0334960953 of natuurlijk via mijn speciale Facebookprofiel. Ik hoop jullie nog vaak te zien en te spreken!"
We helpen graag!
Facebookgroep contactpersonen communicatie
Naast deze nieuwsbrief, is er ook een Facebookgroep voor de contactpersonen communicatie. Inmiddels zitten er al meer dan 800 leden in deze Facebookgroep die dagelijks heel veel tips en ideeën met elkaar delen. Daarnaast is dit een mooie manier voor Team communicatie om snelle nieuwtjes met alle contactpersonen communicatie te delen.

Hulp nodig?
Heb je vragen rondom je functie of worstel je met een lastige communicatiekwestie? Dan is Team communicatie van het landelijk servicecentrum altijd bereikbaar voor jou! We proberen je zo goed mogelijk te helpen bij uitdagingen die je tegenkomt in je functie.

Daarnaast ontvangen we graag ook alle goede voorbeelden die je met ons of andere CP's wil delen. Je kunt ons bereiken via communicatie@scouting.nl.

Alle info voor CP's

De CP communicatienieuwsbrief is bedoeld voor alle contactpersonen communicatie. De nieuwsbrief verschijnt elke  laatste vrijdag van de maand. Aanleveren van content kan via  communicatie@scouting.nl.
Facebook   Twitter   Linkedin   Google Plus   Youtube   Instagram