Meiden in Scouting, kennismaken met Domino en een vooruitblik op april! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Nummer 3, maart 2019
Hoeveel meiden zitten er in jouw groep?
Weet je dat eigenlijk wel? Sinds twee jaar loopt er binnen Scouting Nederland een project dat Meiden in Scouting heet. Een belangrijk project, want het aantal meiden binnen de vereniging loopt terug. Scouting wil graag een inclusieve vereniging zijn, waar even veel plaats is voor meiden als voor jongens. Weet jij hoeveel meiden jij hebt in je groep? Net zo veel als jongens? Of toch wat minder? Samen met Bureau Coen (voor jongerencommunicatie) werkt Scouting Nederland nu aan een plan voor groepen en regio's om ze te helpen om meer meiden aan te trekken. Wordt vervolgd!
Actief op Instagram? Gebruik #scoutingnl
Is jouw groep actief op Instagram? Daar zullen een heel aantal van jullie vast volmondig ja op kunnen antwoorden. Team communicatie bekijkt elke week een heleboel posts van Scoutinggroepen op Instagram en kiest de leukste om te delen met het Scouting Nederland account. Wil jij daar ook tussen zitten? Zorg dan dat je de hashtag #scoutingnl toevoegt aan je berichten. Zo komen ze ook terecht in onze feed en heeft ook jouw groep kans om door ons gerepost te worden!
Check Insta!
Vooruitblik april
RSW
In april staan in veel regio's de regionale Scoutingwedstrijden op de planning. Uit ervaring weten we dat dit een interessant kamp is voor pers. Daarom hebben we voor jullie alvast een invulpersbericht gemaakt die je kunt gebruiken om hier aandacht voor te vragen.

Koningsdag
Veel groepen helpen hun gemeente tijdens Koningsdag om alles in goede banen te leiden. Doen jullie dit ook? En hebben jullie dit wel eens laten weten aan de buitenwereld? Om je alvast een stukje op weg te helpen hebben we ook hiervoor een invulpersbericht die je kunt gebruiken. Laat je ons even weten als hij geplaatst is? Vinden we leuk!
Alle persberichten
Team communicatie - Domino
Hi ik ben Domino! Sinds december 2017 onderdeel van Team communicatie. Mijn voornaamste taken zijn het coördineren van het Scouting Magazine (en het beantwoorden van de vele vragen over de communicatieportal :-)) en het beheren van de vele scouting.nl websites. Qua evenementen ondersteun ik LSW, Nationale Jamboree, WSJ, Roverway, Scoutiviteit, Exxploraxxion en World Scout Moot. Ik woon in Papendrecht samen met mijn vriend en onze twee katten en konijn. Als ik niet betaald voor Scouting aan het werk ben, doe ik vrijwillig nog het één en ander voor mijn eigen regio en Scouting van Brederode in Papendrecht. En ik ben ieder jaar te vinden als medewerker bij de LSW. Als ik dan tussen al die dingen door nog wat tijd over heb, steek ik dat in mijn Netflix-verslaving (Jeeeej Grimm!) of in spelletjesavonden met vrienden (Jungle Speed en Cards Against Humanity enzo). Mijn Scouting Nederland Facebookprofiel is gelukkig nog wel in de lucht, dus je kunt me bereiken als Domino van SN op Facebook; mailen naar communicatie@scouting.nl of bellen naar +31 (0)33 496 09 09. Ok. Doei!
Jaarverslag van Scouting Salwega
Afgelopen week werden we ineens blij verrast door een prachtig voorbeeld van Scouting Salwega: ze harden hard gewerkt aan een jaarverslag van hun Scoutinggroep over 2018. Voorzitter Gerrit Jan van Barneveld deelde hem met alle CP's in de Facebookgroep. Een prachtig voorbeeld van Trots en zichtbaarheid én Samenwerken en verbinden en een mooie manier om ouders, samenwerkingspartners en bijvoorbeeld gemeente op de hoogte te houden van wat je als Scoutinggroep doet.

Heb jij ook zo'n goed voorbeeld? Deel hem dan vooral met ons en wie weet zie je jullie voorbeeld de volgende keer terug in de nieuwsbrief.
We helpen graag!
Facebookgroep contactpersonen communicatie
Naast deze nieuwsbrief, is er ook een Facebookgroep voor de contactpersonen communicatie. Inmiddels zitten er al meer dan 800 leden in deze Facebookgroep die dagelijks heel veel tips en ideeën met elkaar delen. Daarnaast is dit een mooie manier voor Team communicatie om snelle nieuwtjes met alle contactpersonen communicatie te delen.

Hulp nodig?
Heb je vragen rondom je functie of worstel je met een lastige communicatiekwestie? Dan is Team communicatie van het landelijk servicecentrum altijd bereikbaar voor jou! We proberen je zo goed mogelijk te helpen bij uitdagingen die je tegenkomt in je functie.

Daarnaast ontvangen we graag ook alle goede voorbeelden die je met ons of andere CP's wil delen. Je kunt ons bereiken via communicatie@scouting.nl.

Alle info voor CP's

De CP communicatienieuwsbrief is bedoeld voor alle contactpersonen communicatie. De nieuwsbrief verschijnt elke  laatste vrijdag van de maand. Aanleveren van content kan via communicatie@scouting.nl.
Facebook   Twitter   Linkedin   Google Plus   Youtube   Instagram