WSJ, LSW en even voorstellen: Iris! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Nummer 5, mei 2019
De klok tikt!
Ben je al begonnen aan de vier pagina's voor het middenkatern van het magazine? We hopen van wel, want de deadline is over 2 uur! Zorg dat je voor vandaag 12:00 uur alles in de portal hebt staan. Zo weet je zeker dat jouw bijdrage meegenomen wordt.
Contingentskamp WSJ
Terwijl jullie deze nieuwsbrief doorlezen is het contingentskamp van de WSJ in volle gang. Een geweldig weekend waarbij alle leden die naar Amerika gaan voor het eerst samen zijn. Gaat één van jouw jeugdleden ook naar de World Scout Jamboree? Dan is dit een mooie kans om de media op te zoeken. Stuur een persbericht na afloop waarin je schrijft over de ervaringen van de jeugdleden tijdens het contingentskamp en dat ze uitkijken naar augustus, als ze naar Amerika vertrekken. Wedden dat de lokale media het oppakt?
Beschikbare huisstijlmaterialen
Wisten jullie dat er een heleboel materialen op onze website staan die jullie vrij kunnen gebruiken? Denk daarbij aan de Laat je uitdagen!-materialen, maar ook aan onderdelen van de reguliere huisstijl van Scouting Nederland. Alles om het jou als groep of regio zo makkelijk mogelijk te maken om je folder of ander product in de goede huisstijl te plaatsen. Benieuwd waar je dat allemaal kan vinden? Klik hier maar eens en kijk je ogen uit. Mis je nog iets? Dan mag je ons uiteraard altijd mailen via communicatie@scouting.nl en dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen.
Landelijke Scoutingwedstrijden
In het pinksterweekend van 8-10 juni is het weer zover: de LSW! Verschillende ploegen strijden tegen elkaar voor die ene ultieme titel: de beste scouts van Nederland. Onze ervaring is dat pers dit altijd een erg leuk evenement vindt om over te schrijven. Het lijkt wel dat ze het beter begrijpen, omdat het een wedstrijd is en ze daarin snappen wat we doen. Landelijk krijgen we altijd veel respons op het persbericht dat we uitsturen. Gaan jouw scouts dus ook naar de LSW? Laat deze kans dan niet voorbij gaan en stuur een persbericht uit naar lokale, maar juist ook regionale, pers. Dit invulpersbericht kan je daarbij als voorbeeld gebruiken.
Bever-Doe-Dagen en Jungledagen
In veel regio's staan in juni de Bever-Doe-Dagen en de Jungledagen weer op de planning. Geweldige activiteiten waarbij veel bevers en welpen uit de omgeving bij elkaar komen. Uiteraard is dit voor lokale en regionale media ook interessant om te weten. Vergeet daarom niet om een paar goede foto's te maken en deze met een persbericht rond te sturen. Je kunt er zelfs voor kiezen om naar elke plaats die in je regio ligt een apart bericht te sturen die is toegespitst op die plaats. Als je dan niet in de regionale media terecht weet te komen, sta je alsnog in alle lokale media. En dat is net zoveel waard!
Team communicatie - Iris
Hallo CP's,

Vanaf half maart ben ik werkzaam als communicatie coördinator bij Scouting Nederland. Nee, ik heb geen Scouting achtergrond (hélllup!) maar wel veel ervaring op het gebied van (jongeren)communicatie, maatschappelijke organisaties en werken met vrijwilligers. Tot nu toe vind ik mijn nieuwe baan erg leuk en afwisselend. Ik hoop jullie snel tegen te komen, in elk geval tijdens een CP-momentje tijdens de Scout-in, de CP-dag en op Facebook. Wat fijn dat jullie er zijn om samen Scouting positief op de kaart te blijven zetten want dat kunnen we hier vanuit Leusden natuurlijk niet alleen. Tot snel!

Groet Iris Brummelhuis
We helpen graag!
Facebookgroep contactpersonen communicatie
Naast deze nieuwsbrief, is er ook een Facebookgroep voor de contactpersonen communicatie. Inmiddels zitten er al meer dan 800 leden in deze Facebookgroep die dagelijks heel veel tips en ideeën met elkaar delen. Daarnaast is dit een mooie manier voor Team communicatie om snelle nieuwtjes met alle contactpersonen communicatie te delen.

Hulp nodig?
Heb je vragen rondom je functie of worstel je met een lastige communicatiekwestie? Dan is Team communicatie van het landelijk servicecentrum altijd bereikbaar voor jou! We proberen je zo goed mogelijk te helpen bij uitdagingen die je tegenkomt in je functie.

Daarnaast ontvangen we graag ook alle goede voorbeelden die je met ons of andere CP's wil delen. Je kunt ons bereiken via communicatie@scouting.nl.

Alle info voor CP's

De CP communicatienieuwsbrief is bedoeld voor alle contactpersonen communicatie. De nieuwsbrief verschijnt elke  laatste vrijdag van de maand. Aanleveren van content kan via communicatie@scouting.nl.