Maatje voor Iris gezocht, CP communicatiedag 2019 en impactonderzoek WOSM! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Nummer 9, september 2019
Unieke kans voor communicatievrijwilligers!
Er ligt een unieke kans voor je voor het oprapen. Ben jij een expert op het gebied van communicatie en wil jij je laten uitdagen? Wordt dan het vrijwillige communicatiemaatje van Iris! Jullie kennen Iris allemaal natuurlijk, ons "opperhoofd" van communicatie :-) Nu zijn we voor Iris hard op zoek naar een vrijwillig maatje, die haar gaat helpen om het leukste Landelijk team Communicatie van Nederland aan te sturen.

Dit is je kans om als vrijwilliger mee te werken in een team van enthousiaste professionals, zowel vrijwilligers als beroepskrachten. Als duo-coördinatie zijn jullie elkaars sparringpartner. Je pakt als maatje ook enkele communicatieprojecten op die je op professionele wijze weet uit te voeren. Je kunt je netwerk binnen Scouting vergroten en de vereniging beter leren kennen. Iets voor jou? Check dan snel deze gave vacature!
Nog minder dan twee maanden: CP communicatiedag 2019!
Yessss het is alweer bijna zover: de CP communicatiedag 2019. Een bijzonder editie, want we vieren ons vijfjarig jubileum! Daarom onderzoeken we de mogelijkheid om de CP communicatiedag eens helemaal anders in te richten. Maar hoe? Daar hebben we jouw input voor nodig! Laat het ons weten via een mailtje, appje, Facebookberichtje, postduif of telefoontje; we zijn er klaar voor!

Oja, en ondertussen schrijf je je natuurlijk meteen even netjes in via SOL :-)
Schrijf je in!
De CP meet-up was geslaagd!
Wat was het leuk om jullie allemaal te zien tijdens Scout-In. Waar we eerst nog even bang waren dat we daar met Landelijk team Communicatie moederziel alleen zouden staan, was niets minder waar. Jullie kwamen in grote getale op onze borrel af en dat gaf een mooie gelegenheid om weer eens met elkaar bij te kletsen, maar ook om ervaringen en leuke ideeën met elkaar uit te wisselen. Wat ons betreft is er een traditie geboren!
Scouts scoren beter op lifeskills - impactonderzoek WOSM
Dat scouts beter zijn in lifeskills dan niet scouts, dat wisten wij natuurlijk al lang. Scouting moest het echter altijd hebben van de verhalen. Van leden die vertellen hoe fijn hun tijd is bij Scouting: het avontuur, het plezier en de vriendschappen. Als volwassen scouts terugblikken zijn velen zich ook bewust van het feit dat Scouting ze veel meer heeft gebracht dan plezier. Het heeft hen ook gevormd. WOSM heeft hier onderzoek naar gedaan en uit dat onderzoek komen best wat leuke resultaten. Eerder al aangekondigd in de CP communicatie Facebookgroep, maar we hebben voor jullie een korte handleiding geschreven om hiermee aan de slag te gaan. Die handleiding vind je hier, het rapport download je hier.
We helpen graag!
Facebookgroep contactpersonen communicatie
Naast deze nieuwsbrief, is er ook een Facebookgroep voor de contactpersonen communicatie. Inmiddels zitten er al meer dan 800 leden in deze Facebookgroep die dagelijks heel veel tips en ideeën met elkaar delen. Daarnaast is dit een mooie manier voor Team communicatie om snelle nieuwtjes met alle contactpersonen communicatie te delen.

Hulp nodig?
Heb je vragen rondom je functie of worstel je met een lastige communicatiekwestie? Dan is Team communicatie van het landelijk servicecentrum altijd bereikbaar voor jou! We proberen je zo goed mogelijk te helpen bij uitdagingen die je tegenkomt in je functie.

Daarnaast ontvangen we graag ook alle goede voorbeelden die je met ons of andere CP's wil delen. Je kunt ons bereiken via communicatie@scouting.nl.

Alle info voor CP's

De CP communicatienieuwsbrief is bedoeld voor alle contactpersonen communicatie. De nieuwsbrief verschijnt elke   laatste vrijdag van de maand. Aanleveren van content kan via communicatie@scouting.nl.