Reminder: Landelijke netwerkbijeenkomst regionale Scoutiviteiten • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
december 2019
Reminder: Landelijke netwerkbijeenkomst regionale Scoutiviteiten
Beste regiosecretaris, coördinator trainingsteam of Scouting Academy, coördinator activiteiten,

De afgelopen jaren zien we een groeiend aantal regionale Scoutiviteiten ontstaan in de regio's. Omdat we dit een positieve ontwikkeling vinden, heeft Scouting Nederland besloten om de landelijke Scoutiviteit niet meer te organiseren, maar om zich meer te richten op de ondersteuning van regio's bij het organiseren van hun regionale Scoutiviteit of regio’s die voornemens zijn een Scoutiviteit te gaan organiseren.

Daarom beginnen we zondag 26 januari 2020 met een dag voor enthousiastelingen en organisatoren van (inter)regionale Scoutiviteiten op het LSC in Leusden! Als jij in je regio scouts kent die hiermee bezig zijn of bezig willen gaan, wil je deze mail dan aan deze scouts doorsturen?

Programma: wat kun je halen deze dag
We gaan deze dag aan de slag met de vraag: wat heb jij nodig voor de organisatie van een (inter)regionale Scoutiviteit en hoe kunnen landelijke teams daarbij helpen? We hebben het volgende programma samengesteld:

10.00 uur - inloop met koffie/thee, kennismaking
10.30 uur - dagopening
10.45 uur - plenair & interactief: wat is een regionale Scoutiviteit, welke goede voorbeelden kennen we al en wat kunnen we daarvan leren
11.15 uur - koffietafels: een eerste verkenning waarbij je per tafel kennis kunt maken als nog startende Scoutiviteit met bestaande Scoutiviteit-organisaties en met teams in gesprek kunt gaan die aanwezig zijn vanuit de landelijke organisatieteams. Deels teams die voorheen workshops verzorgden op de landelijke Scoutiviteit en dit graag voor regionale Scoutiviteiten willen voortzetten maar ook teams die graag meedenken in mogelijkheden qua ondersteuning aan regionale teams: wat heb je als regio nodig om jouw Scoutiviteit beter te kunnen organiseren?
Vanuit deze tafelgesprekken nemen we een aantal interessante gesprekspunten mee naar het middagdeel.
12.15 uur - Plenaire afsluiting van ochtenddeellunch
12.30 uur - Lunch
13.00 uur - We gaan de gesprekspunten van het ochtenddeel hier verder bespreken. Hoe gaan we als landelijke organisatie de regio’s verder ondersteunen. Hoe zorgen we ervoor dat landelijke teams workshops kunnen bieden op regionale Scoutiviteiten? Is er behoefte aan een gezamenlijk platform om met elkaar uit te wisselen, kennis te delen en af te stemmen? Onderwerpen kunnen zijn: zou de landelijke organisatie een rol kunnen spelen in de communicatie richting groepen om (alle) regionale Scoutiviteiten bekendheid te geven?
14.30 uur - Wrap-up
14.45 uur - Rondvraag: wat heeft jouw regio nog meer nodig van Scouting Nederland voor (het starten van) een goede Scoutiviteit?
15.00 uur - Afsluiting met borrel

Inschrijven
Je kunt je inschrijven voor deze dag via deze inschrijflink

Voor vragen kun je je wenden tot scoutingacademy@scouting.nl.

Landelijk team Scouting Academy
Inschrijven
Dit bericht is verstuurd naar regiosecretarissen, coördinatoren trainingsteam of Scouting Academy en coördinatoren activiteiten zoals geregistreerd in Scouts Online.