Save the date: LOSA wordt Landelijke netwerkdag Scouting Academy • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
januari 2020
Save the date: LOSA wordt Landelijke netwerkdag Scouting Academy
Beste LOSA-ganger, trainer, praktijkcoach, instructeur en/of landelijk vrijwilliger van de Scouting Academy,

LOSA wordt Landelijke netwerkdag op 20 juni 2020
Sinds de oprichting van Scouting Academy kennen we de LOSA. Ondanks de waardering van deelnemers, lopen de deelnemersaantallen ieder jaar een beetje terug waardoor wij besloten hebben om op dit succesvolle punt te stoppen. Steeds meer regio’s organiseren activiteiten voor hun praktijkbegeleiders. Daarnaast werken steeds meer regio’s samen in het aanbieden van trainingen en kennisdeling. Dit vinden wij een positieve ontwikkeling. Daarom willen wij deze organisaties graag aanmoedigen en hierbij ondersteunen.

Het wegvallen van de LOSA zal niet voor iedereen een fijne boodschap zijn. Voor regionale- en landelijke vrijwilligers van Scouting Academy komt er wel iets voor terug: een landelijke netwerkdag en wel op 20 juni 2020.

Landelijke netwerkdag: what’s in it for me?
Wil jij meegenomen worden in belangrijke ontwikkelingen rondom Scouting Academy, meedenken over mogelijke verbeteringen én werken aan je eigen ontwikkeling? Noteer dan nu alvast deze landelijke netwerkdag Scouting Academy van 20 juni in je agenda!

Op verzoek van de landelijke raad wordt er in 2020 een breed landelijk onderzoek gedaan naar de stand van zaken na 10 jaar Scouting Academy. De eerste uitkomsten daarvan zullen tijdens deze landelijke netwerkdag met jou besproken worden. In het onderzoek staan drie vragen centraal:

1. Waar staan we ten aanzien van het beleid van 2010 dat de vereniging voor de methode Scouting Academy heeft opgesteld?
  2. Op welke wijze draagt de methode Scouting Academy bij aan de kwaliteit van het Scoutingspel en vrijwilligers (individueel en teams)?
  3. Welke verbeteringen zouden we kunnen doorvoeren in het systeem van Scouting Academy?

Het beleidsadviesteam van Scouting Academy gaat voor dit onderzoek onder andere (team)leiders, praktijkbegeleiders, praktijkcoaches, trainers, opleiders en groeps- en regiobesturen bevragen. Daarnaast staat een uitgebreide data-analyse uit Scouts Online op de planning.

Naast de focus op dit onderzoek wordt er op 20 juni ook aandacht besteed aan je eigen ontwikkeling.

Dus…
Ben jij benieuwd naar de eerste uitkomsten? En heb je zin in een inspirerende dag? Kom dan naar de landelijke netwerkdag Scouting Academy op het LSC in Leusden en laat je horen. In april volgt de definitieve uitnodiging met programma en inschrijflink.

Met vragen kun je terecht bij scoutingacademy@scouting.nl.

Scouting Academy
Dit bericht is verzonden naar praktijkbegeleiders, regionale- (trainers, instructeurs, praktijkcoaches) en landelijke Scouting Academy functies (opleiders, vakopleiders en overige landelijke vrijwilligers) en alle oud-deelnemers van de afgelopen 3 LOSA's.