Landelijke training Gespreksvaardigheden en Sociale veiligheid & conflicthantering • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
februari 2020
Beste scout,

Landelijk team Scouting Academy biedt weer diverse trainingen aan. Voor jezelf, of voor scouts in jouw omgeving die meer willen weten over een onderwerp om deze toe te kunnen passen in de eigen (of andere) Scoutinggroep of -regio.

Gespreksvaardigheden
vrijdag 13 maart 19:30 uur tot zaterdag 14 maart 2020 16:00 uur
Wanneer wordt praten in gesprek zijn? Tijdens deze training gaan we op een actieve en interactieve manier oefenen met verschillende gespreksvormen (interview, slecht nieuws gesprek, etc) en gesprekstechnieken (vragen stellen, luisteren, etc). Ook besteden we aandacht aan brainstormen, intervisie en feedback geven. Deze training is bedoeld voor eenieder die het leuk vindt om haar of zijn communicatievaardigheden te oefenen en misschien aan te scherpen.
Locatie: Scouting Soekwa te Amersfoort

Sociale Veiligheid & Conflicthantering
zaterdag 14 maart 19:00 uur tot zondag 15 maart 15:00 uur
Hoe zorg je dat een leuke hobby leuk blijft? Ontdek tijdens deze nieuwe training wat sociale veiligheid is en hoe je hieraan werkt, hoe conflicten ontstaan, hoe conflicten verlopen en wat typische rollen zijn in een conflict. Dit is geen training bemiddeling! Middels veel doen proberen we je herkenningspunten en handvatten aan te reiken. Vindt je het leuk om meer te weten over hoe conflicten vaak verlopen en hoe je aan sociale veiligheid kunt werken dan is dit een leuke training.
Locatie: Scouting Soekwa te Amersfoort

Kosten
De deelnamekosten voor deze training zijn 40 euro voor een training en 70 euro voor beide trainingen. Dit is inclusief ontbijt, lunch, dranken en overnachting.
delen op
@-scout is bestemd voor alle vrijwilligers van Scouting Nederland en verschijnt iedere twee weken. Aanleveren van content kan via at-scout@scouting.nl.