Verdien extra geld voor je groep of speltak! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
februari 2020
Verdien extra geld voor je groep of speltak met de Nationale Scoutingloterij 2020
Eindelijk dat supergave zomerkamp organiseren, een leuk uitje met je speltak plannen of nieuwe materialen zoals pionierpalen of tenten aanschaffen: het bieden van uitdaging aan je scouts kost altijd geld. Een goede manier om dit geld in te zamelen, is door mee te doen aan de Nationale Scoutingloterij. Vorig jaar hebben jullie maarliefst  loten verkocht! Binnenkort start de actieperiode van de Scoutingloterij 2020. Doen jullie weer mee?
Actieperiode 2020
Zaterdag 21 maart start de verkoop van de Nationale Scoutingloterij. Een makkelijke manier om extra geld te verdienen voor jouw groep of speltak. Loten bestel je eenvoudig via sol.scouting.nl. Je kunt tot 11 oktober 2020 loten verkopen. De trekking is dit jaar op 3 december.

Per verkocht lot van € 2,50 gaat € 1,50 direct naar jouw clubkas. Snel verdiend toch? Je loopt hierbij bovendien geen enkel risico. Niet verkochte loten kan je kosteloos retourneren tot 23 oktober 2020.
NIEUW: Besteladvies
Nieuw dit jaar is een speciaal besteladvies voor het aantal loten voor jouw groep. Veel groepen bestellen teveel loten en moeten veel retourneren. Dat kost je veel tijd en moeite en dat is zonde. Je kunt namelijk super eenvoudig nog wat extra loten bijbestellen (je hebt ze in 2-3 dagen in huis), mocht dat nodig zijn. Met het besteladvies zit je zeker goed!

Vorig jaar hebben jullie  loten besteld. In 2018 hebben jullie geen loten verkocht en in 2019 hebben jullie geen verkocht. Op basis hiervan is het besteladvies voor de Scoutingloterij van 2020: .

Bestellen van loten kan vanaf half maart via Scouts Online. Hoe precies? Dat lees je hier.
Wat is jullie doel dit jaar?
Stimuleer je leden tot het verkopen van loten door er een concreet doel, zoals een uitje of aankoop van spelmateriaal, aan te koppelen. Heeft jouw groep plannen om binnenkort het Scouting Nederlands Fonds aan te schrijven voor bijvoorbeeld een bijdrage voor de bouw van een nieuw clubhuis? Een criteria die zij hanteren is deelname van jouw groep aan de Nationale Scoutingloterij.

Iedereen die ouder is dan 18 jaar mag een lot kopen. Speel bewust, 18+.
Je ontvangt dit bericht omdat je groep vorig jaar Scoutingloten heeft verkocht.