Coronavirus maatregelen Noord-Brabant • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2020
Coronavirus maatregelen Noord-Brabant
Beste voorzitter of secretaris,

Gisteren ontvingen jullie een mail over het coronavirus en de maatregelen die Scouting Nederland in het kader van dit virus neemt. Naar aanleiding van het advies van de veiligheidsregio Brabant heeft Scouting Nederland vandaag haar advies t.o.v. Scoutinggroepen in Noord-Brabant aangescherpt. Graag informeren we je hierover.

Advies: opkomsten afgelasten
Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen in Noord-Brabant om de opkomsten en kampen dit weekend niet door te laten gaan. Hiermee volgt Scouting het advies van de veiligheidsregio Brabant om het aantal sociale contacten gedurende een week te beperken. Begin volgende week wordt opnieuw gekeken naar de situatie en zullen de groepen en regio’s in Noord-Brabant opnieuw geïnformeerd worden.

NLdoet
Dit weekend is ook NLdoet, een actie waar veel Scoutinggroepen aan mee doen. Het Oranjefonds, organisatie van NLdoet, raadt organisaties in Noord-Brabant aan om NLdoet af te zeggen of te verplaatsen. Meer informatie over hoe je hier mee om kunt gaan kan je hier vinden: https://www.oranjefonds.nl/nldoet-en-het-coronavirus.

Ouders informeren
Om Scoutinggroepen te helpen ouders te informeren over het afgelasten van opkomsten, heeft Scouting Nederland een voorbeeldbrief opgesteld. Deze is hier te downloaden.

Heb je vragen over het coronavirus met betrekking tot jouw organisatie? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
delen op
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van lokale groepen en Scoutingregio's.