Update maatregelen coronavirus met betrekking tot Scouting • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2020
Update maatregelen coronavirus met betrekking tot Scouting
Beste voorzitter of secretaris,

Op basis van recente ontwikkelingen rond het coronavirus scherpt Scouting Nederland haar advies t.o.v. Scoutinggroepen en -organisaties in het hele land aan.

Advies: alle activiteiten afgelasten
Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen en –organisaties in Nederland om alle activiteiten tot en met 31 maart niet door te laten gaan. In het Scoutingspel vindt veel fysiek contact plaats. Met dit besluit sluiten we aan bij het advies van het kabinet om sociale contacten in het algemeen sterk te beperken.

Ouders informeren
Om Scoutinggroepen te helpen ouders te informeren over het afgelasten van opkomsten, heeft Scouting Nederland een voorbeeldbrief opgesteld. Deze is hier te downloaden.

We hopen op begrip voor dit moeilijke besluit en de medewerking van alle Scoutingorganisaties.

Heb je vragen over het coronavirus met betrekking tot jouw organisatie? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Jaap Boot
voorzitter Scouting Nederland
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.