Verlenging maatregelen coronavirus en online en offline activiteiten • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2020
Verlenging maatregelen coronavirus en online en offline activiteiten
Beste voorzitter of secretaris,

Gisteravond zijn de maatregelen van de overheid opnieuw aangescherpt en verlengd tot en met maandag 6 april. Het advies van Scouting Nederland om alle Scoutingactiviteiten af te gelasten is daarmee ook verlengd tot en met 6 april.

Online activiteiten
Ondanks alle afgelastingen zijn ontzettend veel Scoutinggroepen, -organisaties en vrijwilligers opgestaan om toffe online activiteiten aan te bieden voor leden! Onder andere Facebook staat er vol mee. Online Crazy 88’s, een jeugdversie van iScout en nog veel meer. Een kleine verzameling vind je hier: https://www.facebook.com/groups/5193386938/. Aanstaande donderdag ontvangen alle roverscouts, plusscouts en vrijwilligers een #coronaproof @-scout, met een grote verzameling programma’s en mooie acties van scouts in Nederland.

Offline in actie
Maar niet alleen online, ook offline kun je je scouts in beweging krijgen. Denk aan het werken aan een insigne (hoe toepasselijk is insigne Thuis voor welpen?), maar ook het helpen van buurtbewoners die in thuisisolatie zitten of zich eenzaam voelen. Een praatje maken via de telefoon, de hond uitlaten of boodschappen doen. En zo hielpen vrijwilligers van Scoutingregio Neder Veluwe met het opzetten van tenten die als wachtruimte dienen bij Ziekenhuis Gelderse Vallei. Zomaar een paar mooie voorbeelden van scouts in actie tegen het coronavirus.

Heb je vragen over het coronavirus met betrekking tot jouw organisatie? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.