Hoe rookvrij is jouw Scoutinggroep? • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2020
Reminder: Onderzoek rookvrij beleid
Beste Scoutingbestuurder,

Bijgaand sturen we je een reminder voor onderstaand onderzoek. Mocht je de enquête al hebben ingevuld, dan kan je deze mail als niet verzonden beschouwen.

Hierbij vind je een uitnodiging om mee te doen met de enquête over rookvrije groepen binnen Scouting.

Scouting Nederland is aangesloten bij de Alliantie Nederland Rookvrij. Wij vinden het belangrijk dat kinderen en jongeren op een veilige en gezonde manier het Scoutingspel spelen. Hierbij zijn een veilige speelomgeving, spel en een veilige sociale omgeving van groot belang. Door je Scoutinggroep rookvrij te maken, bied je kinderen de kans om in een schone omgeving te spelen en hun grenzen te verleggen, waardoor ze zich persoonlijk kunnen blijven ontwikkelen.

Via deze enquête willen we meer inzicht krijgen in het beleid dat Scoutinggroepen op een rookvrije speelomgeving voeren. Daarmee kunnen we de communicatie en contacten over dit onderwerp beter afstemmen op de bestaande situatie. Voor groepen die besloten hebben het rookvrije beleid in te voeren kunnen we de daarvoor ondersteunende materialen zo goed mogelijk laten aansluiten op de behoefte.

Het invullen van deze enquête kost een beetje tijd, we willen je vragen dat voor jouw groep te doen en mee te werken aan het inzicht hoe groepen met dit onderwerp omgaan. Als groepsbestuur wensen we jullie toe dat je voor jullie Scoutinggroep bepaalt welke keuzes mogelijk en wenselijk zijn. Daarbij zijn de belangen van zowel de jeugdleden als de volwassenen in de groep allebei belangrijk om mee te nemen als het gaat om het rookbeleid.

Alvast bedankt voor de aandacht en de tijd om deze enquête in te vullen. Heb je nog vragen naar aanleiding van deze vragenlijst, dan kun je terecht bij de Alliantie Nederland rookvrij of bij Scouting Nederland via rookvrij@scouting.nl.

namens Scouting Nederland

Robert Agterberg
Naar de enquête!
Deze mail is verzonden aan alle voorzitters en secretarissen van Scoutinggroepen.