Evenementen afgelast t/m 31 mei • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2020
Evenementen afgelast t/m 31 mei
Beste voorzitters, secretarissen en regio-organisatoren,

Scouting Nederland heeft met ingang van vandaag alle landelijke ledenactiviteiten, landelijke trainingen en landelijke bijeenkomsten die niet digitaal plaats kunnen vinden tot en met 31 mei afgelast. De gezondheid van alle deelnemers en vrijwilligers staat voor ons altijd op de eerste plaats. Gezien de onvoorspelbare ontwikkelingen rond het coronavirus (Covid-19) en de verspreiding van het virus, is dit de beste keuze om de gezondheid van alle deelnemers en vrijwilligers te kunnen waarborgen. Daarnaast geven de coronamaatregelen ons te weinig ruimte om de evenementen goed voor te bereiden.

Opkomsten na 6 april
Ook voor de periode na 6 april ziet de situatie er onzeker uit. Zodra de overheid met nieuwe of aangepaste maatregelen komt, zullen we groepen en regio's informeren met een op Scouting aangepast advies t.a.v. opkomsten en andere bijeenkomsten zoals trainingen, klusdagen en vergaderingen.

Advies voor evenementen ná 6 april t/m 31 mei
Scouting Nederland adviseert alle organisatieonderdelen om hun evenementen waaronder regioactiviteiten tot en met 31 mei te heroverwegen, dan wel aan te sluiten bij het besluit om t/m 31 mei alle evenementen te annuleren.

Het thema ter ere van 100 jaar welpen voor alle regiospelen (o.a. Jungledag, RSW, LSW) wordt doorgeschoven naar 2021, al dan niet in aangepaste vorm. Zo kunnen reeds gemaakte en aangeschafte materialen alsnog gebruikt worden.

Bekijk scouting.nl/coronavirus voor een overzicht van alle landelijke ledenactiviteiten die zijn afgelast.

Heb je vragen over het coronavirus met betrekking tot jouw organisatie? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, regio-organisatoren, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.