Alle activiteiten afgelasten t/m 31 mei • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2020
Alle activiteiten afgelasten t/m 31 mei
Beste voorzitters en secretarissen,

Op basis van de aanvullende maatregelen die de overheid gisteravond bekend heeft gemaakt in de aanpak van het coronavirus scherpt Scouting Nederland haar advies t.o.v. Scoutinggroepen en -organisaties in het hele land aan.

Advies Scouting Nederland
Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen en –organisaties in Nederland om alle activiteiten tot en met 31 mei niet door te laten gaan.

Sinds maandagavond 23 maart gelden nieuwe maatregelen van de overheid in de aanpak van het coronavirus. Eén van deze maatregelen betreft dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni, ook met minder dan 100 mensen. Daarnaast blijft de overheid aandringen op het beperken van sociale contacten, stimuleert ze dat mensen thuis blijven werken en 1,5 m afstand houden. Met bovenstaand advies sluit Scouting aan bij de maatregelen die de overheid heeft afgekondigd.

We hopen op begrip van dit moeilijke besluit en de medewerking van alle Scoutingorganisaties. Kijk op https://www.scouting.nl/nieuws/1859-van-offline-naar-online-programma voor inspiratie en programma’s voor online opkomsten.

Bekijk scouting.nl/coronavirus voor het antwoord op veel gestelde vragen waaronder over het betalen van contributie en een overzicht van afgelaste landelijke ledenactiviteiten.

Heb je vragen over het coronavirus met betrekking tot jouw organisatie? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.