Bootprofielen en NTR2020 • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
mei 2020
Bootprofielen en NTR2020
Beste voorzitter,

Zoals je misschien al hebt vernomen is er een eerste opzet van de NTR2020 gereed voor feedback. Op het landelijk NTC overleg van 19 april is een presentatie gegeven over de totstandkoming ervan, de opzet en de eerste infobladen. Daarnaast is de laatste hand aan de bootprofielen gemaakt.

Wat tref je aan in deze mail en wat moet je ermee doen?
Bootprofielen
In de wetransfer link tref je de volgende bijlagen aan voor dit onderwerp:
  • de bootprofielen compleet (incl sloep-motorvlet)
  •  NTR2020 Team en Bootprofielen
Deze zijn in de laatste drie NTC overleggen besproken en dit is de laatste conceptversie en inspraakronde. Het gaat niet meer over aanpassingen op de basis, maar op de details.
  • Is het voor jou duidelijk wat we bedoelen per profiel, per speltak, per boot qua benodigde diploma’s in kader van veilig op het water verkeren;
  • Mis je nog iets;
  • Zijn er nog details die we zouden moeten aanpassen;
Op 11 juni om 20.00 uur is er een extra online meeting waarin we tekst en uitleg geven wat we gedaan hebben met de feedback en presenteren we de definitieve bestanden. Hierna kunnen we dan ook de teamprofielen afmaken. Ook daarvan ontvangen jullie dan tzt een laatste conceptversie. Deze zijn namelijk al eerder besproken tijdens de landelijke NTC bijeenkomsten, maar de constatering rond komst van de bootprofielen heeft deze even on hold gezet.

NTR2020
In de wetransfer link tref je de volgende documenten aan:
  1. Begeleidend schrijven bij NTR review
  2. Nautisch technische richtlijnen 2020 V7
  3. Bijlage 1 juridische kant van richtlijnen
  4. Algemeen Veiligheidsblad geluid en lawaai
  5. Infoblad veiligheid bij het water
  6. Bootonderhoud veiligheid en verplaatsen
  7. Bootonderhoud schuren en schilderen
Dit is de 2e inspraakronde van de 3. Bekijk deze bestanden met de mensen uit je RA, lees eerst het bestand met de naam begeleidend schrijven en geef feedback op de volgende vragen:
  • wat mis je nog in de info en veiligheidsbladen genoemd onder pt 2 t/m 7?
  • wat is niet duidelijk in deze info-veiligheidsbladen?
  • vind je ze duidelijk zoals ze nu zijn?

Op 11 juni om 20.00 uur tijdens de extra online meeting geven we tekst en uitleg wat we gedaan hebben met de feedback op de info- en veiligheidsbladen. Als we iets niet overnemen, zorgen wij voor een reactie op jouw mail naar jou toe met de uitleg.

Mail je reacties met daarin duidelijk vernoemd over welk info-veiligheidsblad het gaat en waar het staat of zet je feedback in de pdf. Mocht je een andere tekst willen, geef dan meteen een alternatief mee in je feedback. Houd je feedback kort en overzichtelijk.

Je kunt je feedback mailen naar scoutingacademy@scouting.nl . Gebruik wetransfer als je veel bestanden retour wil sturen. En stuur alleen de bestanden retour waar feedback in staat retour.

Graag 1 persoon per RA die de feedback retour zendt.

Alle bestanden zijn hier te downloaden. Deze link is tot 12 juni te gebruiken.

Extra online meeting
Op 11 juni is er dus een extra online meeting voor de NTC-leden (en andere betrokkenen) over de NTR en de bootprofielen. De afspraak voor zo’n extra overleg is op 19 april gemaakt.

Aanvang is 20.00 uur, link naar de online meeting is https://meet.jit.si/landelijkeNTCmeeting.
Voor vragen, mail naar scoutingacademy@scouting.nl.

Monika van Boheemen
Projectleider Veilig varen
Teamcoordinator Scouting Academy/CWO

Naar bestanden
Deze mail is verstuurd aan alle voorzitters en secretarissen van regio's, regionale admiraliteiten en nautisch technische commissies.