Versoepelingen afstandsbeperking • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
mei 2020
Update factsheet - Scoutingspel vanaf 1 juni
Beste voorzitters en secretarissen,

In deze e-mail vind je de meest recente informatie met betrekking tot het coronavirus en Scouting. Met de verdere versoepeling van de maatregelen rond het coronavirus hebben we de factsheet voor richtlijnen vandaag op enkele punten aangepast. Deze richtlijnen gelden vanaf 1 juni. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen die vandaag zijn bevestigd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welziijn en Sport:

Opkomsten en andere activiteiten
  • Organiseer zoveel mogelijk buiten en per speltak, vermijd drukte.
  • Binnenactiviteiten met jeugdleden: maximaal 30 jeugdleden exclusief leiding.
  • Binnenactiviteiten met 18+: maximaal 30 personen in totaal.

Afstand houden?

• Tot en met 18 jaar hoeft dat tijdens opkomsten niet.
  • Tot bevers en welpen hoef je als leiding geen afstand te houden.
  • Tot scouts en explorers houd je als leiding 1,5 meter afstand.
  • Roverscouts, vrijwilligers en leiding houden altijd 1,5 meter afstand onderling.
  • Voorkom contactspelen en handen vasthouden.

Let op: deze versoepelingen gaan in vanaf 1 juni.

Zomerkampen
In de week van 8 juni wordt besloten of zomerkampen door kunnen gaan. Er wordt met de overheden gewerkt aan een gezamenlijk protocol. We gaan ervoor om op kamp te gaan! We krijgen in het kader van de voorbereidingen op de kampen veel vragen over groepskampen. We hebben daarom het volgende toegevoegd aan de factsheet: Áls kampen door kunnen gaan, ga dan uit van kampen op speltakniveau.

Bekijk scouting.nl/coronavirus voor het antwoord op veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er (nog) niet bij? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.