Afstandsbeperking tussen jeugdleden. • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
juni 2020
Update afstand houden - Scoutingspel vanaf 1 juni
Beste voorzitters en secretarissen,

Afgelopen vrijdag hebben we je de nieuwste richtlijnen gestuurd die geldig zijn vanaf 1 juni. We hebben gemerkt dat er verschillende interpretaties waren over het afstand houden bij binnenopkomsten tussen scouts en explorers. Dit hebben we extra nagevraagd bij het Ministerie van VWS, en hebben hierop de Scouting Nederland richtlijnen aangescherpt.

Wat is er veranderd?
Voor scouts en explorers geldt dat zijn bij binnenactiviteiten wél 1,5 meter afstand houden. Buiten geldt deze beperking niet.

Verder blijft gelden
  • Organiseer zoveel mogelijk buiten en per speltak, vermijd drukte.
  • Binnenactiviteiten met jeugdleden: maximaal 30 jeugdleden exclusief leiding.
  • Binnenactiviteiten met 18+: maximaal 30 personen in totaal.

Afstand houden?

• Tot bevers en welpen hoef je als leiding geen afstand te houden.
  • Tot scouts en explorers houd je als leiding 1,5 meter afstand.
  • Roverscouts, vrijwilligers en leiding houden altijd 1,5 meter afstand onderling.
  • Voorkom contactspelen en handen vasthouden.

Bekijk scouting.nl/coronavirus voor het antwoord op veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er (nog) niet bij? Laat het weten via een reply op deze mail of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.