Kampsubsidie het Gehandicapte Kind • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
juni 2020
Kampsubsidie het Gehandicapte Kind
Beste groepssecretaris,

Enige tijd geleden informeerden we je over de zomerkampen, die dit jaar tóch mogelijk zijn! We beseffen ons dat het protocol het een uitdaging kan maken om op zomerkamp te gaan. Maar een zomerkamp is ook een hoogtepunt in het Scoutingjaar. Samen met leeftijdsgenoten een paar nachten of een week weg van huis, uitgedaagd worden om grenzen te verleggen en talenten te ontdekken. Het is een vaak een boost voor de zelfstandigheid, zelfredzaamheid en ontwikkeling van onze jeugdleden. Als je als groepsraad besluit om niet op zomerkamp te gaan is het goed om andere alternatieven te overwegen. Ook in verband met gewijzigde of gecancelde reizen. Denk bijvoorbeeld aan dagactiviteiten, een korter kamp, of de verplaatsing van het zomerkamp. Als jullie dan alsnog op 'kamp' gaan met scouts met een beperking, kijk dan eens naar de kampsubsidie van het Gehandicapte Kind!

Het Gehandicapte Kind heeft speciaal voor Scoutinggroepen kampsubsidie ter beschikking gesteld. Deze subsidie bestaat al langer. De subsidies worden verstrekt op basis van subsidiebepaling van het Gehandicapte Kind. De subsidieregeling geldt voor Scoutinggroepen waarvan scouts met een beperking lid zijn. Dit zijn dus niet alleen de als zodanig erkende groepen, maar ook reguliere groepen waar een scout met een beperking lid van is. Aanvragen gaan via het landelijk servicecentrum van Scouting Nederland. Het aanvraagformulier stuur je bij voorkeur, voorafgaand aan het kamp, in. De aanvragen moeten in ieder geval vóór 1 november van het desbetreffende jaar op het landelijk servicecentrum binnen zijn. Vanwege het coronavirus worden de bijdragen voor de kampen dit jaar achteraf uitbetaald.

Ben je benieuwd naar de voorwaarden of zoek je het formulier om direct een aanvraag te doen? Check dan de website!

Fedde Boersma
Deze mail is verzonden aan secretarissen van Scoutinggroepen.