Update factsheet per 7 augustus • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
augustus 2020
Update factsheet per 7 augustus
Beste voorzitters en secretarissen,

De zomervakantie is in volle gang, en voor regio Noord betekent dat de vakantie zelfs al bijna voorbij is. Het nieuwe Scoutingseizoen staat voor de deur. Ook voor de komende (zomer)opkomsten blijven de coronamaatregelen gelden, met enkele aanpassingen naar aanleiding van de persconferentie van donderdag 6 augustus.

Wat is er veranderd ten opzichte van het laatste factsheet van 25 juni?

Verantwoordelijkheid nemen tijdens (in)formele bijeenkomsten
Neem je verantwoordelijkheid bij de opkomsten en (in)formele bijeenkomsten. Volg de richtlijnen en voorkom nieuwe maatregelen die de maatschappij en Scouting raken. Door ons allemaal aan de richtlijnen te houden, houden we de verspreiding van het virus onder controle.

Op vakantie geweest of klachten
Zijn leden naar een land op reis geweest wat tijdens hun reis een oranje reisadvies had? Of heeft een lid verkoudheidsklachten? Vraag hen om thuis te blijven en zich te laten testen.

• Negatief getest? Dan ben je welkom bij Scouting. Houd je aan de richtlijnen.
  • Positief getest? Kom niet naar Scouting en volg de aanwijzingen van de GGD. Als je weer helemaal beter bent kun je naar Scouting.

Weekendkampen, herfstkampen en overnachtingen
Volg voor weekendkampen, herfstkampen en andere overnachtingen het zomerkampprotocol. Het op dit moment oplopende aantal besmettingen in Nederland geeft nog niet de mogelijkheid om de richtlijnen rondom overnachtingen op een andere manier te organiseren.

Download hier de nieuwste Scouting Nederland factsheet.

Bekijk scouting.nl/coronavirus voor alle downloads en het antwoord op veelgestelde vragen. Staat deze er niet bij? App naar 0657746422 of mail naar communicatie@scouting.nl.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.