Op naar een geweldig najaar met Dahinda! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
augustus 2020
100 jaar welpen gaat door! Doen jullie mee?
Beste welpenleiding,

Zoals jullie weten is het dit jaar feest! In 2020 bestaat de welpenspeltak in Nederland honderd jaar. We hadden heel veel leuke activiteiten gepland, maar helaas heeft het coronavirus roet in het eten gegooid. Toch willen we het feestjaar niet zomaar voorbij laten gaan. Er staan nog twee grotere activiteiten gepland. Doen jullie mee?

Op 31 oktober willen we met alle welpen samen een grote activiteit doen in je eigen wijk, stad of dorp: Junglesafari. Met alle welpen in Nederland gaan we op zoek naar de verdwenen taart van Dahinda. Junglesafari is helemaal uitgewerkt en het heeft een eigen themaverhaal. Je kunt de activiteit vanaf begin september vinden op de website van 100 jaar welpen. Aan deze dag zit ook een kleine prijsvraag gekoppeld. De welpen mogen meebeslissen waar Dahinda in de jungle gaat wonen als ze weer een brulkikker wordt.

Op of rond 12 december gaan we het feestjaar afsluiten met een binnenactiviteit. Het is Dahinda’s verjaardagsfeest en ze gaat onthullen waar ze in de jungle gaat wonen. Ook deze activiteit is helemaal voor jullie uitgewerkt en te vinden op de website van 100 jaar welpen vanaf begin september.

Daarnaast zijn er op de website van 100 jaar welpen nog een heel aantal andere gave activiteiten te vinden, zoals:
  • 14 verhalen (in tekst en podcast) met Dahinda en natuurlijk ook de andere jungledieren. Aan elk verhaal zitten een aantal activiteiten verbonden, die betrekking hebben op dat betreffende verhaal van Dahinda.
  • In de feestdoos zat ook een activiteitenpakket, boordevol spellen die je kunt doen met jouw horde. Ben je dat pakket kwijt? Kijk dan op de website.
  • Ook zijn er nog de Junglebook of Records. Tot de verjaardag van Dahinda kun je jouw record insturen. Hoe ver kun jij een vliegtuigje laten vliegen? Hoe hoog komt jouw raket? Hoe hoog is jouw toren van satéprikkers? Kijk op de website en vestig met jouw horde een record.
  • Tot slot is er het tijdelijke insigne 100 jaar welpen. Deze kan je alleen nog in 2020 doen.

Wij wensen jullie nog een fantastisch najaar met heel veel leuke activiteiten.

Projectteam 100 jaar welpen
Deze mail is verstuurd aan alle welpenleiding van Scouting Nederland.