Belangrijke wijziging in Scoutnet hosting • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
oktober 2020
Belangrijke wijziging in Scoutnet hosting
Beste voorzitters, secretarissen en webmasters,

Vorige maand is in @-scout het hosting platform Hosted By Scouting aangekondigd als opvolger van Scoutnet en intussen maken diverse groepen er al gebruik van.

Het Scoutnet platform bestaat intussen al vele jaren en om de veiligheid van de servers van Scouting Nederland te kunnen blijven garanderen, gaan we het huidige Scoutnet platform in twee stappen afbouwen.

Vanaf 1 januari 2021 worden de webhosting diensten van Scoutnet uitgeschakeld. Dit betekent dat groepen die een website draaien op Scoutnet deze niet meer kunnen gebruiken. Per groep kan er één Hosted By Scouting account worden aangevraagd, daarover lees je meer via https://www.scouting.nl/ondersteuning/internet/e-mail-of-webruimte-aanvragen. Je hebt hiervoor wel een eigen domeinnaam nodig. Dezedatum is zo gekozen dat er voor groepen die een Scoutnet account hebben, ruim de tijd is om over te stappen naar Hosted By Scouting.

Vanaf 1 april 2021 wordt de e-maildienst van Scoutnet naar een nieuwe server verplaatst. Alleen groepen en leden die aangeven de Scoutnet maildienst te willen blijven gebruiken worden omgezet. Dit is om te voorkomen dat er accounts worden omgezet die niet meer gebruikt worden. De nieuwe server ondersteunt alleen nog alleen nog het forwarden van mail, normale mailboxen worden niet meer ondersteund. Meer details over hoe dit geregeld wordt volgt begin 2021.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen, dan kun je deze sturen naar support@ti.scouting.nl.

Landelijk team Internet

Dit bericht is verstuurd aan alle voorzitters, secretarissen en webmasters van lokale groepen, regio's en admiraliteiten.