Uitnodiging Dag van de bemiddeling • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
oktober 2020
Uitnodiging Dag van de bemiddeling - nu met juiste link
Beste scout,

We nodigen je uit voor een inspirerende Dag van de bemiddeling voor Scouting. Zondag 15 november komen we online samen met alle bemiddelaars. Zowel de “oude rotten in het vak” als de mensen die zich afvragen: is dit iets voor mij? En iedereen die daar tussenin zit. Vanwege de coronamaatregelen zal het een digitale bijeenkomst worden.

We ontmoeten je graag!
Jij bent nodig om deze dag compleet te maken. Je bent onderdeel van het netwerk van bemiddelaars of kunt het worden. Je hebt misschien deelgenomen aan een workshop bemiddeling bij Scout-In19. Of je hebt gereageerd op een artikel in het scout-magazine of een vacature gezien.

Fijn als jij je kennis en ervaring wilt delen. Als je anderen wegwijs wilt maken in de wereld van bemiddeling. Fijn als jij je verder wilt verdiepen in wat het betekent om bemiddelaar te zijn of te worden binnen Scouting. Als je van de ervaringen van anderen wilt leren. Over deze mooie rol, binnen onze prachtige organisatie.

Het is dé gelegenheid om te leren en te ontmoeten
Iedereen die iets met bemiddeling te maken heeft is welkom om mee te doen. We willen leren van elkaar en met elkaar. Daarom zijn er workshops waarin je dat wat je weet en wat je kunt, kan opfrissen, verbreden of verdiepen. En natuurlijk is er volop ruimte om elkaar te spreken en vragen, wetenswaardigheden en ervaringen te delen. We zijn de mogelijkheden van workshops aan het verkennen die met communicatie te maken hebben.

Het wordt een digitale bijeenkomst
Zoals het er nu naar uitziet, zullen we niet in levende lijve bij elkaar komen. Zien we 1 november dat dit de 15e wel kan, dan proberen we dat alsnog te regelen. In dat geval komen we samen op een locatie in het midden van het land. Een ruimte we elkaar op 1,5 meter afstand kunnen zien en spreken. En waar we ons natuurlijk houden aan alle coronamaatregelen.

Dit is het voorlopige programma
We zijn een netwerk van bemiddelaars voor Scouting aan het opbouwen en we willen je daarover meer vertellen hoe daar te komen. We organiseren de volgende programmaonderdelen:

• Introductie en uitleg over de opbouw van het netwerk
  • Workshop I en II
  • Pauze
  • Afscheid van een van de oprichters van de bemiddeling binnen Scouting;
  • Intervisie

We organiseren twee workshops voor zover digitaal ontmoeten dat toelaat. Voor de leden die al langer werken aan bemiddeling organiseren we een intervisiebijeenkomst. Eén van onze grondleggers van bemiddeling binnen Scouting neemt afscheid na tien jaar, dat willen we niet zomaar voorbij laten gaan.

Het is niet fijn om een hele dag in digitaal overleg te zitten, daarom maken we een programma dat in een kort tijdsbestek past. De precieze tijden krijg je nog te horen. Denk aan een bijeenkomst tussen 13.00 en 16.00 uur.

Na het bijwonen van deze dag ben je weer helemaal bij!
Je weet waar we staan en waar we heen gaan. Je hebt medebemiddelaars leren kennen of de band die je al had versterkt. Je hebt dankzij de workshops weer nieuwe inspiratie opgedaan. Jij en wij staan weer helemaal klaar om te bemiddelen, waar dat nodig is. Je bent geïnspireerd om te verder te ontwikkelen in bemiddeling.

Het definitieve programma komt per mail op of rond 1 november indien je je hebt ingeschreven. Deelname aan de workshops is beperkt. Laat daarom vandaag nog weten of je meedoet maar liefst vóór 1 november.

Klik hier om in te schrijven via Scouts Online.

Tot de 15e, digitaal (of misschien toch in levende lijve?)

Met warme Scoutgroet,

Team Bemiddeling: Gert, John, Anne en Jantien
Dit bericht is verzonden aan alle huidige bemiddelaars en degene die een workshop over bemiddeling hebben gevolgd tijdens Scout-In19.