CP communicatiedag: 8 november 2020 [online edition] • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
oktober 2020
CP communicatiedag: 8 november 2020 [online edition]
Hoi scout,

Voor het eerst in de geschiedenis organiseren we de CP communicatiedag online edition. We ontmoeten elkaar via Microsoft Teams voor een gezellige middag boordevol inhoud en uitwisseling. Ben jij er ook bij?

De datum van de CP communicatiedag in 2020 is op zondag 8 november. We starten om 14:00 uur. Het programma ziet er als volgt uit:
  • 14:00 uur: start plenaire sessie in Microsoft Teams.
  • 14:05 uur: welkom en updates vanuit Landelijk team Communicatie.
    Je hoort onder andere meer over de nieuwe portal voor het magazine en de app, de nieuwe templates voor groepswebsites en de landelijke campagne Mensen maken Nederland in 2021.
  • 14:15 uur: tips en highlights over social media voor je groep/regio/evenement.
    Hoe zorg je ervoor dat social media in jouw organisatie geen hoofdpijndossier wordt? De enige echte Kim van Scouting Nederland geeft je tips om hier eenvoudig mee aan de slag te gaan!
  • 14:30 uur: uiteen in kleinere groepen om te praten over communicatie in coronatijd.
    Hoe verandert communicatie met je leden en externe doelgroepen in deze rare tijden? Hoe blijf je in contact? Hoe zorg je ervoor dat je deelnemers van evenementen betrokken houdt, zelfs als een evenement niet doorgaat?
    Voor deze sessies zullen we verschillende kleinere groepen samenstellen, die gebaseerd zijn op de functie waarmee je je inschrijft voor de CP communicatiedag. Vrijwilligers van groepen zullen bij elkaar worden ingedeeld, maar ook landelijk vrijwilligers van evenementen zullen met elkaar in gesprek kunnen gaan. Daarnaast is er een speciaal moment voor de fotografen van het fototeam van Scouting Nederland.
  • 15:00 uur: terugkoppeling in plenaire sessie.
  • 15:30 uur: borrel en toffe Scoutingpubquiz.
    Wordt jij de winnaar van de eerste échte Scoutingpubquiz van Landelijk team Communicatie?
  • (uiterlijk) 16:30 uur: einde.

Na inschrijving ontvang je van ons een mail met alle links naar de Teams-omgevingen.

We hopen natuurlijk een grote opkomst. Daarom wordt deze editie van de CP communicatiedag niet alleen opengesteld voor CP's van groepen en regio's, maar nodigen we ook alle landelijk vrijwilligers uit die betrokken zijn bij Landelijk team Communicatie of bij één van de communicatieteams van de evenementen.

Heb jij daarnaast iemand in jouw groep/regio of evenement voor wie deze onderwerpen ook interessant zijn? Schroom dan niet om ze het inschrijfformulier door te sturen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

We hopen jullie allemaal (online) te zien op 8 november!

Groetjes,
Namens Landelijk team Communicatie,
Wendy van Rossum
Direct inschrijven!
Deze mail is verstuurd aan alle contactpersonen communicatie van groepen en regio's, alle landelijk vrijwilligers uit communicatieteams van evenementen en alle landelijk vrijwilligers verbonden aan Landelijk team Communicatie.