Uitnodiging informatieavond landelijke raad m.b.t. financiën vereniging • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
oktober 2020
Uitnodiging informatieavond landelijke raad m.b.t. financiën vereniging
Beste scout,

Op de agenda van de komende landelijke raad staan zowel de jaarrekening 2019 als de begroting 2021 van de Vereniging Scouting Nederland. Eerder is door leden van de raad aangegeven dat deze stukken lastig te lezen zijn zonder de nodige financiële achtergrondkennis. Daarom nodigen wij de leden van de landelijke raad uit voor een informatieavond waarin we de structuur van de financiën van de vereniging zullen toelichten.

Tijdens deze avond willen we stilstaan bij:
  • de (financiële) relatie tussen de Vereniging Scouting Nederland, de stichting Scouting Nederland Fonds en het Scoutinglandgoed B.V.;
  • het proces van totstandkoming van de begroting en jaarrekening, inclusief de accountantscontrole, verslaglegging en overleg met de financiële commissie van de landelijke raad;
  • de financiële kaders van de Vereniging Scouting Nederland;
  • de structuur van de begroting en jaarrekening (balans en staat van baten en lasten) waarbij we specifiek ingaan op de deelexploitaties Scoutshop, verenigingsterreinen, landelijke ledenactiviteiten en de bestemmingsreserves;
  • de ontwikkeling van de financiële parameters van de vereniging (omvang algemene reserve, omvang eigen vermogen, minimale solvabiliteit en minimale liquiditeit).

Tussendoor is er nadrukkelijk gelegenheid tot het stellen van vragen. Deze informatieavond zal digitaal gehouden worden op dinsdag 12 november en vangt aan om 19:30 uur.

Uiteraard ben je van harte welkom om voor deze bijeenkomst al vragen te stellen via landelijkeraad@scouting.nl. Wil je gebruik maken van deze uitnodiging, meld je dan uiterlijk woensdag 11 november aan via Scouts Online.

Na aanmelding ontvang je donderdagochtend 12 november via Microsoft Teams de uitnodiging voor deze informatieavond.

Namens het landelijk bestuur van Scouting Nederland,

Philip Komen
Penningmeester / Secretaris
Inschrijven
Dit bericht is verzonden aan alle leden en plaatsvervangend leden van de landelijke raad en het landelijk bestuur.