Lancering Jantjes Scouting Fonds • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
november 2020
Lancering Jantjes Scouting Fonds
Beste voorzitters en penningmeesters,

Scouting Nederland en Jantje Beton hebben de handen ineen geslagen om Scoutinggroepen extra voordelen te bieden, naast de 50% opbrengst voor de eigen vereniging als je collecteert voor de Jantje Beton Collecte. Zo werken we samen aan meer en betere buiten- en speelruimte voor meer speelkansen voor kinderen en jongeren.

Zijn jullie van plan om het Scoutinggebouw te verbouwen, nieuwbouw te realiseren of rondom het gebouw de speelruimte te verbeteren? Het nieuwe Jantjes Scouting Fonds biedt extra financiële middelen. Er is gedurende 4 jaar (2021 – 2024) totaal € 120.000 beschikbaar voor Scoutinggroepen die een aanvraag doen bij Jantjes Scouting Fonds. Van deze € 120.000 is € 30.000 per jaar beschikbaar, waarvan € 20.000 per jaar voor nieuw-/verbouwprojecten aan het Scoutinggebouw en € 10.000 per jaar voor het opknappen van de buiten(speel)ruimte. Naast het Scouting Nederland Fonds kun je dus een extra fonds aanschrijven om jouw gebouw en buitenruimte toekomstproof te maken, om kinderen en jongeren te blijven uitdagen in hun persoonlijke ontwikkeling met het Scoutingspel.

Meer weten over Jantjes Scouting Fonds? Ga naar https://www.scouting.nl/jantjesscoutingfonds voor de criteria en voorwaarden.

Fedde Boersma
Directeur Scouting Nederland

Dave Ensberg-Kleijkers
Directeur-bestuurder Jantje Beton
delen op
Dit bericht is verstuurd naar voorzitters en penningmeesters van groepen die deelnemen aan de Jantje Beton Collecte.