Scoutingrichtlijnen n.a.v. persconferentie 17 november • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
november 2020
Scoutingrichtlijnen n.a.v. persconferentie 17 november
Beste voorzitters en secretarissen,

De coronamaatregelen worden per woensdag 18 november 2020 om 00.00 uur (vannacht) weer iets versoepeld.

De aangepaste of versoepelde maatregelen die vanaf donderdag 19 november gelden:
  • Klussen kan met vrijwilligers (18+) alleen als dit noodzakelijk is en met maximaal 4 personen. Dit kan niet tijdens opkomsten.
  • Kampeerterreinen zijn gesloten voor groepskamperen. Huishoudens of gezelschappen van maximaal 4 personen zijn toegestaan.

Hoe zit dat met die mondkapjesplicht per 1 december?
In de persconferentie is aangekondigd dat er een mondkapjesplicht gaat gelden vanaf 1 december in publieke binnenruimtes. In supermarkten bijvoorbeeld. Scouting is géén publieke ruimte. Het is vanaf dat moment dus ook niet nodig om in je Scoutingaccommodatie (binnen) een mondkapje te dragen. Het is natuurlijk mogelijk om dit in overleg met de groepsraad wel te doen, en/of te respecteren dat er leden zijn die wel graag een mondkapje willen dragen.

De nieuwe, volledige versie van het factsheet en het antwoord op veelgestelde vragen vind je op scouting.nl/coronavirus. Staat je vraag er niet bij? Stel hem via de Scouting Nederland Whatsapp 0657746422 of mail communicatie@scouting.nl.

Heb je vragen over de

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.