Een goed begin van 2021: nieuwe portal voor middenkaternen! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
december 2020
Een goed begin van 2021: nieuwe portal voor middenkaternen

Beste scout,

Vanaf 2021 stapt Scouting Nederland over op een nieuwe versie van de portal die gebruikt wordt voor de middenkaternen in het Scouting Magazine. Het overzetten van de accounts gaat vanzelf, je hoeft hier niets voor te doen.

Omdat deze nieuwe portal op een ander systeem gaat werken, kunnen door jou (of iemand anders van jouw Scoutinggroep) gemaakte templates en reeds gemaakte magazines niet meegenomen worden naar de nieuwe portal. Daarom geven we jullie tot en met 31 december de tijd om eventueel PDF-bestanden van gemaakte magazines en templates te downloaden. Templates kun je weer opnieuw aanmaken in de nieuwe portal en de PDF-bestanden zijn altijd leuk voor in je Scoutingarchief.

Paginasjablonen
Maakt je groep gebruik van een sjabloon voor het vullen van het middenkatern dan zul je dit sjabloon in de nieuwe portal weer opnieuw moeten opbouwen, maar een voorbeeld downloaden kan wel.  Je kunt een sjabloon daarvoor plaatsen op een willekeurige niet-goedgekeurde pagina en daarna downloaden als PDF met snijtekens. Heb je alleen maar goedgekeurde pagina's in de portal staan? Stuur dan even een mail naar communicatie@scouting.nl dan kunnen we je helpen met het downloaden van je sjabloon.

PDF-versies
Van al je goedgekeurde middenkaternen kun je een PDF-versie zonder de snijtekens downloaden. Dit moet je wel per pagina doen. Ga hiervoor naar de betreffende editie en in het menu van elke pagina zie je de optie 'download' staan. Online kun je vervolgens diverse tools vinden waarmee je de 4 pagina's achter elkaar kan zetten en vervolgens opslaan als één PDF-bestand per editie.

Afbeeldingen
Afbeeldingen die je hebt geupload op de server om in je magazines te gebruiken worden wel overgezet naar de nieuwe portal. Deze hoef je dus niet te downloaden.

In de week van 4 januari worden dan alle bestaande accounts overgezet naar de nieuwe portal. De eerste deadline voor het middenkatern van Scouting Magazine 1 van 2021 is donderdag 4 februari om 12:00 uur, dus nog tijd genoeg om de nieuwe portal daarna te verkennen.

De portal werkt vooral sneller en makkelijker, als gebruiker van de oude portal kun je probleemloos werken met deze nieuwe portal. Je kunt inloggen met je bestaande inloggegevens en alle leden die gewerkt hebben aan magazine 3 of 4 van dit jaar krijgen automatisch de juiste redactierechten.

Weet je je inloggegevens niet meer of wil je meer weten over de nieuwe portal? Stuur dan een mailtje naar communicatie@scouting.nl zodat we je verder kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Landelijk team Communicatie

Je ontvangt dit bericht omdat je een geregistreerd gebruiker bent op portal.scouting.nl voor het maken van het middenkatern van het Scouting Magazine voor jouw Scoutinggroep.