Scoutingrichtlijnen n.a.v. persconferentie 12 januari • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
januari 2021
Scoutingrichtlijnen n.a.v. persconferentie 12 januari
Beste voorzitters en secretarissen,

Nederland is tot en met 9 februari in lockdown. Scouting neemt daarom haar verantwoordelijkheid om contacten gedurende deze periode tot een minimum te beperken. Ook de nieuwe Britse virusvariant die op dit moment ook kinderen lijkt te treffen, geeft geen goede perspectieven om de grenzen van de maatregelen op te zoeken. Daarom zijn er géén fysieke opkomsten en zijn clubhuizen en wachtschepen gesloten. Online activiteiten en activiteiten thuis zijn wél mogelijk.

We doen het samen!
Heeft jouw groep een geweldige online opkomst georganiseerd voor de speltak(ken)? Deel hem met andere groepen door dit korte formulier in te vullen: http://bit.ly/3qeG1hr. Dan delen wij deze via thuisopavontuur.nl, social media en in @-scout, zodat andere groepen geïnspireerd worden. De ene groep barst van de ideeën, de andere weer wat minder. Sharing is caring. We doen dit samen!

Op thuisopavontuur.nl vind je een verzameling activiteiten die je allemaal vanuit huis kunt doen. Deze site blijven we continu aanvullen met goede voorbeelden van groepen. Check ook https://activiteitenbank.scouting.nl met het filter Online voor complete opkomsten die je nú al kunt gebruiken.

Groeps-/regioactiviteiten, overnachtingen en kamperen en landelijke evenementen
We zijn op dit moment aan het kijken hoe we meer perspectief en richtlijnen kunnen bieden voor activiteiten die groter zijn of langer duren dan een reguliere speltakopkomst. Dat is best ingewikkeld, want er zijn veel onzekerheden. Daar komen we uiterlijk 15 januari op terug.

De nieuwe, volledige versie van het factsheet en het antwoord op veelgestelde vragen vind je op scouting.nl/coronavirus. Staat je vraag er niet bij? Stel hem via de Scouting Nederland Whatsapp: 0657746422.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.