Alles wat je weten moet voor je nieuwe functie ! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Laat je uitdagen als contactpersoon communicatie bij

Beste ,

Zojuist ben je in Scouts Online benoemd als contactpersoon communicatie bij . Om je op weg te helpen in je nieuwe functie, zijn er veel leuke en handige zaken beschikbaar, speciaal voor jouw functie. Misschien ben je (nog) jeugdlid bij Scouting of ben je dat geweest en ben je al van veel zaken op de hoogte. Toch is het handig om deze informatie even door te nemen.

Als vrijwilliger bieden we je met Scouting Academy mogelijkheden om je te ontwikkelen op de gebieden waar jouw interesses liggen. Dat komt niet alleen binnen Scouting, maar ook daarbuiten van pas! Genoeg kansen dus om je nu, maar ook in de toekomst, te laten uitdagen!

Ik wens je een geweldige tijd als contactpersoon communicatie en veel fantastische uitdagingen bij Scouting toe! Wil je meer informatie over zaken die te maken hebben met jouw functie, kijk dan ook eens op onze website www.scouting.nl.

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland

Aan de slag als contactpersoon communicatie

Als contactpersoon communicatie (ook wel CP-communicatie) ben je -al dan niet in een team- verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie van . Hiermee wordt de groep en tegelijkertijd Scouting in Nederland op de kaart gezet, zodat iedereen in Nederland weet wat scouts zoal doen en hoe gaaf Scouting is. Je bent in deze functie het directe aanspreekpunt voor Scouting Nederland als het gaat om communicatie.

Wat vertel jij over Scouting?!
Naar de buitenwereld vertellen over Scouting? Maak gebruik van de positionering van Scouting. Zo is voor iedereen duidelijk wat Scouting is en waar Scouting voor staat!
Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Speciaal voor alle contactpersonen communicatie zijn er invulpersberichten die je kunt gebruiken om je groep onder de aandacht te brengen bij lokale en regionale media.

Laat je uitdagen!
De ervaring leert dat zowel jeugdleden als vrijwilligers na het meedraaien vaak ook lid worden, dus is het belangrijk zoveel mogelijk kinderen en jongeren te stimuleren om Scouting te komen ontdekken. Met een kreet, die de enorme veelzijdigheid van Scouting omvat, prikkelen we ze dat te komen doen: Laat je uitdagen! Op de website kun je allerlei handige hulpmiddelen en promotiematerialen downloaden.

Communicatieportal
Op portal.scouting.nl vind je de communicatieportal van Scouting Nederland. Hier bewerk je het eigen katern van jouw groep in Scouting Magazine. Neem er snel eens een kijkje! De log-in-gegevens zijn bekend bij de secretaris van je groep. Meer weten? Klik hier.

Nieuwsbrief
Iedere laatste vrijdag van de maand ontvang je op het e-mailadres dat bij ons bekend is in Scouts Online de speciale Contactpersonen Communicatie nieuwsbrief. Hierin staan de laatste nieuwtjes, hulpmiddelen en tools waarmee we het je zo gemakkelijk en leuk mogelijk proberen te maken je functie uit te voeren. Je leest hem ook terug op de website.

Facebookgroep: sluit je aan
Er is ook een Facebookgroep voor de contactpersonen communicatie. Inmiddels zitten er al bijna 800 leden in deze Facebookgroep en zij delen dagelijks heel veel tips en ideeën met elkaar. Daarnaast is dit een mooie manier voor Team communicatie om snelle nieuwtjes met alle contactpersonen communicatie te delen. Klik hier om je direct aan te sluiten

Voor in je agenda: de jaarlijkse CP communicatiedag
In november vindt de jaarlijkse CP communicatiedag plaats; een speciale dag volop inspiratie voor alle contactpersonen communicatie. Je checkt de datum in de Contactpersoon Communicatie nieuwsbrief of blijf op de hoogte via de Facebookgroep.

Landelijk team Communicatie helpt je graag!
Heb je vragen rondom je functie of worstel je met een lastige communicatiekwestie? Dan staan Wendy, Domino, Kim, Iris en Michel van Landelijk team Communicatie van het landelijk servicecentrum altijd voor je klaar! We proberen je zo goed mogelijk te helpen bij uitdagingen die je tegenkomt in je functie. Daarnaast ontvangen we graag ook alle goede voorbeelden die je met ons of andere CP's wil delen. Je kunt ons bereiken via communicatie@scouting.nl. Kijk eens op Scouting.nl voor nog veel meer handige tips en tools op het gebied van communicatie.

Scouting Spreekbeurtpakket
In je rol als Contactpersoon communicatie kan je je ook bezig houden met het werven van leden. Jeugdleden hun spreekbeurt over scouting laten geven is hier een goed middel voor. Bij ScoutShop zijn speciale spreekbeurtpakketten verkrijgbaar boordevol informatie.
Nu voor 0,00
Facebook Twitter LinkedIn
Scouting Original Sweater
De Scouting Original sweaters zitten lekker warm en zien er nog tof uit ook. De trui is verkrijgbaar in de diverse kleuren en modellen.
Nu voor 24,95

Spandoek Laat je Uitdagen! 50 x 250 cm
Handig voor promotie bij open dag of op een braderie. Spandoek Laat je Uitdagen! Dit spandoek is op elke hoek voorzien van een ooglus, met de meegeleverde touwtjes is bevestigen hierdoor erg eenvoudig.
Nu voor 24,95
Gevelbord Scouting Nederland
Is jouw clubhuis goed zichtbaar? Bij ScoutShop bestel je eenvoudig een gevelbord met Scouting Nederland logo die je zelf kan aanvullen met je eigen groepsnaam. Zo ziet iedereen die jouw clubhuis voorbij loopt dat je een scoutingvereniging bent.
Nu voor 154,50
delen op

Jouw Scouts Online-lidnummer is:
Je ontvangt deze mail omdat je vrijwilliger bent bij Scouting Nederland en gestart bent in een nieuwe functie.