Alles wat je weten moet voor je nieuwe functie, ! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Laat je uitdagen als leiding bij !

Zojuist ben je in Scouts Online benoemd als leiding of teamleider bij . Om je op weg te helpen binnen Scouting, zijn er veel leuke en handige zaken beschikbaar, speciaal voor jou als (bege)leiding. Misschien ben je (nog) jeugdlid bij Scouting of ben je dat geweest. Of misschien is Scouting helemaal nieuw voor je. In beide gevallen is onderstaande goed om te weten.

Als vrijwilliger bieden we je met Scouting Academy mogelijkheden om je te ontwikkelen op de gebieden waar jouw interesses liggen. Dat komt niet alleen binnen Scouting, maar ook daarbuiten van pas! Genoeg kansen dus om je nu, maar ook in de toekomst, te laten uitdagen!

Ik wens je een geweldige tijd en veel fantastische uitdagingen bij Scouting toe! Wil je meer informatie over zaken die te maken hebben met jouw functie of alles wat te maken heeft met jouw speltak, kijk dan ook eens op onze website www.scouting.nl.

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland

Aan de slag!
Als je aan de slag gaat als (bege)leiding bij Scouting, ontdek je een wereld vol avontuur. Maar je hebt wellicht ook veel vragen. Op veel van deze vragen krijg je een antwoord in de folder Aan de slag als leiding. Goed om eens door te lezen dus!

Spel
Bij Scouting spelen meiden en jongens van alle leeftijden samen het Scoutingspel waarbij ze tegelijkertijd stiekem ook nog van alles leren. De basis van het Scoutingspel is de Spelvisie SCOUTS en de acht activiteitengebieden waarin het spel gespeeld wordt. De doorlopende leerlijn zorgt voor een opbouw van het Scoutingspel door de speltakken heen, waarmee wordt aangesloten bij de ontwikkeling die meiden en jongens doormaken. Per speltak vind je op Scouting.nl allerlei handige informatie over het programma, het thema en nog veel meer. Neem maar eens een kijkje! Ben je op zoek naar inspiratie voor een gaaf programma? Kijk dan op de activiteitenbank of naar de vele (groeps)spellen bij ScoutShop. Voor kampen vind ook je veel handige tips op de site. Tot slot vind je onderaan deze mail een link naar de handboeken voor (bege)leiding voor jouw speltak. Handig!

Scouting Academy
Met Scouting Academy kun jij je als leidinggevende ontwikkelen. Misschien ben je pas begonnen als leidinggevende of misschien draai je juist al jaren mee en maak je de overstap naar een andere speltak of word je teamleider. Bij Scouting kun je op basisniveau en op gekwalificeerd niveau leidinggevende zijn. Deze kwalificatie voor leidinggevende is onderverdeeld in twaalf deelkwalificaties (in trainingen ook wel modules genoemd). Iedere deelkwalificatie bestaat uit een aantal competenties en alles bij elkaar laat zien wat jij kunt als leidinggevende. Op Scouting.nl lees je hoe Scouting Academy jou kan helpen om jezelf als leidinggevende te ontwikkelen. Wil je je kwalificeren als teamleid(st)er, klik dan hier.
Scouting Magazine en @-scout
Vier keer per jaar ontvang je het Scouting Magazine, met daarin een vijf katernen voor alle speltakken en een deel speciaal voor vrijwilligers: Scouts Info. In Scouts Info staan allerlei wetenswaardigheden, achtergrondinformatie, tips en activiteiten voor jou als (bege)leiding. Kijk ook eens in het katern van de speltak waaraan jij leiding geeft, zodat je op de hoogte blijft van wat er bij jouw speltak gebeurt! In @-scout, de Scoutingupdate die je iedere twee weken ontvangt op dit mailadres, lees je het laatste nieuws, belangrijke informatie, de leukste activiteiten en evenementen en nog veel meer.
Scouting Nederland staat voor je klaar!
Bij Scouting Nederland staan enthousiaste vrijwilligers voor je klaar om je te helpen in je nieuwe rol. Op Scouting.nl vind je heel veel informatie en interessante downloads over allerlei onderwerpen. Kun je iets niet vinden of heb je specifieke vragen? Stuur dan een mailtje, bel ons (+31(0)33-496 09 11) of stuur een WhatsApp (+31 (0)65 774 64 22)!

In de AppStore (iOS) en Google Play (Android) vind je gratis de ScoutingApp van Scouting Nederland. De app bevat de laatste nieuwtjes en geeft je direct toegang tot de activiteitenbank met honderden tips voor een te gek programma. Daarnaast vind je in de app de functionaliteit Goed bezig! Hierin vind je allerlei handige tips voor je functie als leidinggevende. Volg Scouting Nederland ook via Facebook, Instagram, YouTube of Twitter.
Jouw Scouts Online-lidnummer is:
Je ontvangt deze eenmalige e-mail, omdat je ingeschreven bent als (bege)leiding bij Scouting Nederland.