Het is zo ver...  gaat naar een nieuwe speltak! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Op naar een nieuw avontuur!
Beste ouder/verzorger van ,

Het is zo ver!  gaat overvliegen naar een nieuwe speltak bij .

Een nieuwe speltak brengt nieuwe avonturen. Op speurtocht gaan, samen spelen, de natuur ontdekken, lekker vies worden, varen en op kamp gaan: met het Scoutingprogramma worden kinderen uitgedaagd hun grenzen te verleggen en nieuwe vrienden te maken.

In deze mail vind je meer informatie over Scouting voor kinderen van 7-11 jaar en samen met de ScoutShop, de winkel vóór en door scouts, hebben we een aantal handige producten geselecteerd die van pas komen bij het nieuwe avontuur van  bij Scouting.

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland
Scouting voor 7-11 jaar: welpen
Kinderen bij Scouting in de leeftijd van 7-11 jaar worden welpen genoemd. De welpen spelen in het thema van Jungleboek en beleven allerlei spannende avonturen in de jungle. De welpen identificeren zich met Mowgli of Shanti en spelen in de jungle met hun vrienden Baloe, Bagheera, Rikki Tikki Tavi, Marala en vele anderen. In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. Op alles wat de kinderen bij de welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de scouts. Dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'. Speciaal voor de welpen is er de Junglegids en een spannend jungleverhalenboek waarin ze vanalles lezen over de avonturen in de jungle.
Wat heb je nodig?
Een nieuwe speltak betekent bij de meeste Scoutinggroepen een nieuwe kleur Scoutfit-blouse! Landscouts dragen bij de welpen een groene Scoutfit, waterscouts een blauwe Scoutfit en luchtscouts een grijze Scoutfit. Op het rechterborstzakje van je blouse komt het speltakteken van de welpen. Waar je overige badges en insignes horen kun je zien op een handig plaatje op Scouting.nl. Als het goed is heb je al een das en dasring. Die kun je meenemen naar de volgende speltak en hoef je niet opnieuw aan te schaffen.
Scoutcard
Ieder jaar staat je digitale Scoutcard klaar. Deze kaart is niet alleen een lidmaatschapsbewijs van Scouting Nederland, maar biedt ook voordelen, zoals korting op een aantal artikelen in de ScoutShop of bij het kamperen op de Labelterreinen van Scouting. De Scoutcard is te downloaden door een account aan te vragen via Scouts Online en vervolgens in te loggen. Hier kunt u ook uw contactgegevens, zoals mailadres en telefoonnummer aanpassen.
Junglegids
Ga met Mowgli, Shanti en de junglebewoners mee op avontuur, doe ideeën op en speel de leukste spelletjes. Er is ook veel te lezen: strips, korte jungleverhalen, krabbels van je welpenvrienden en informatie over insignes, overvliegen en Scouting.
Nu voor 12,00
Bestel nu
delen op
SETAANBIEDING slaapmat en slaapzak
Nog een slaapmat en slaapzak nodig voor je eerste overnachting of kamp? Bij ScoutShop is een voordelige set verkrijgbaar die hierin voorziet. Zeer geschikt voor een eerste overnachting of kamp waarmee je gegarandeerd een paar jaar vooruit kan.
Normaal 104,90
Nu voor 94,95
Bestel nu
delen op

Scouting Magazine
Vier keer per jaar ontvangt  het Scouting Magazine, met daarin het katern Scouty. In Scouty staan allerlei leuke weetjes en activiteiten. Bovendien kan uw kind al een kijkje nemen in de katernen van de volgende leeftijdsgroepen om te zien wat voor leuke avonturen daar te beleven zijn. In het katern Scouts Info staat allerlei informatie over ontwikkelingen in de vereniging die ook voor u erg interessant is.
Volg Scouting
Op de website van Scouting Nederland vindt u alle informatie over de speltak van en Scouting in het algemeen. Wil  de klas meer vertellen over Scouting? Dan hebben we daarvoor een speciaal spreekbeurtpakket beschikbaar! Hierin zit alles wat er nodig is om een toffe spreekbeurt over Scouting te geven en meer info over het aanvragen van de spreekbeurtbadge! Volg Scouting Nederland ook via Facebook, Instagram, YouTube of Twitter.
Jouw Scouts Online-lidnummer is:
U ontvangt deze eenmalige e-mail, omdat uw zoon of dochter ingeschreven is als lid van Scouting Nederland en overvliegt naar een nieuwe speltak.