Het is zo ver...,  gaat overvliegen! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Op naar een nieuw avontuur!
Beste ouder/verzorger van ,

Het is zo ver!  gaat overvliegen naar een nieuwe speltak bij .

Een nieuwe speltak brengt nieuwe avonturen. Leer zeilen, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen! Met het Scoutingprogramma worden meiden en jongens uitgedaagd hun grenzen te verleggen en nieuwe vrienden te maken.

In deze mail vindt u meer informatie over Scouting voor kinderen van 11-15 jaar en samen met de ScoutShop, de winkel vóór en door scouts, hebben we een aantal handige producten geselecteerd die van pas gaan komen bij het nieuwe avontuur van  bij Scouting.

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland
Ontdek de wereld van Scouting voor 11-15 jaar: de scouts
De scouts van 11 tot en met 15 jaar heten 'scouts'. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden. In de Scoutsgids maken scouts kennis met zeven jongeren die samen in een ploeg zitten en met wie zij zich kunnen identificeren. Zeger, Marloes, Mick, Radboud, Naomi, Tess en Jesper hebben allemaal hun eigen interesses en karaktereigenschappen. De verschillende activiteitengebieden, een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen, zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen.

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waarin ze zelf activiteiten organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'.
Wat heb je nodig?
Een nieuwe speltak betekent bij de meeste Scoutinggroepen een nieuwe kleur Scoutfit-blouse! Landscouts dragen bij de scouts een beige Scoutfit, waterscouts een blauwe Scoutfit en luchtscouts een grijze Scoutfit. Op het rechterborstzakje van je blouse komt het speltakteken van de scouts. Waar je overige badges en insignes horen kun je zien op een handig plaatje op Scouting.nl. Als het goed is heb je al een das en dasring. Die kun je meenemen naar de volgende speltak en hoef je niet opnieuw aan te schaffen.
Scoutcard
Ieder jaar staat je digitale Scoutcard klaar. Deze kaart is niet alleen een lidmaatschapsbewijs van Scouting Nederland, maar biedt ook voordelen, zoals korting op een aantal artikelen in de ScoutShop of bij het kamperen op de Labelterreinen van Scouting. De Scoutcard is te downloaden door een account aan te vragen via Scouts Online en vervolgens in te loggen. Hier kunt u ook uw contactgegevens, zoals mailadres en telefoonnummer aanpassen.
Zakboekje voor scouts
Hoe gaat die ene knoop ook alweer? En die tochttechniek, hoe werkte die precies? Welk vuurtje zou het beste zijn om hier te maken? Wat voor weer komt eraan? Hoe help ik iemand die een verbandje nodig heeft? Allemaal dingen die je je als scout af kunt vragen. Met het Zakboekje scouts en de bijbehorende app is dat voorbij, want daarin vind je alle antwoorden. Handig, want zo kun je het Zakboekje scouts goed gebruiken tijdens opkomsten en kampen. Het zakboekje past precies in het borstzakje van je Scoutfit, zodat je 'm altijd bij de hand hebt. Een must-have voor iedere scout!
Nu voor 4,95

Scouting Magazine
Vier keer per jaar ontvangt  het Scouting Magazine, met daarin het katern Flitz. In Flitz staan allerlei leuke weetjes en activiteiten. Bovendien kan uw kind al een kijkje nemen in de katernen van de volgende leeftijdsgroepen om te zien wat voor leuke avonturen daar te beleven zijn. In het katern Scouts Info staat allerlei informatie over ontwikkelingen in de vereniging die ook voor u erg interessant is.
Volg Scouting
Op de website van Scouting Nederland vindt u alle informatie over de speltak van en Scouting in het algemeen. Wil  de klas meer vertellen over Scouting? Dan hebben we daarvoor een speciaal spreekbeurtpakket beschikbaar! Hierin zit alles wat er nodig is om een toffe spreekbeurt over Scouting te geven en meer info over het aanvragen van de spreekbeurtbadge!. Volg Scouting Nederland ook via Facebook, Instagram, YouTube of Twitter.
Scoutsgids
Dit boek is speciaal voor scouts en staat bomvol onmisbare informatie. Ga aan de slag met leuke opdrachten, doe testjes en lees spannende verhalen. Kijk hoe Marloes over haar hoogtevrees heen komt en lees over Mick en het moordspel, installeren, kamperen, zelf een krant maken, primitief koken, hiken en meer. Die moet je hebben!
Nu voor 12,00
delen op
SETAANBIEDING slaapmat, slaapzak en rugzak
Nog een slaapmat, slaapzak en rugzak nodig voor je eerste overnachting of kamp? Bij ScoutShop is een voordelige set verkrijgbaar die hierin voorziet. Zeer geschikt voor een eerste overnachting of kamp waarmee je gegarandeerd een paar jaar vooruit kan. Rugzak (nog) niet nodig? Er is ook een voordelige set verkrijgbaar zonder rugzak.
Normaal 189,85
Nu voor 174,95
delen op

Jouw Scouts Online-lidnummer is:
U ontvangt deze eenmalige e-mail, omdat uw zoon of dochter ingeschreven is als lid van Scouting Nederland en gaat overvliegen naar de volgende speltak.