Het is zo ver ..., je gaat overvliegen! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Ben je klaar voor je volgende uitdaging, !?
Beste ,

Het is zo ver! Je gaat overvliegen naar een nieuwe speltak bij . Als explorer bepaal je samen met de rest van je afdeling wat je gaat doen bij Scouting. Je bent nu echt zelf aan zet. Op expeditie gaan (in het buitenland), klimmen, abseilen, hiken, zeilen of raften: alles is mogelijk. We dagen je uit om je grenzen te verleggen en nieuwe vrienden te maken.

In deze mail vind je alles wat je weten moet voor je tijd bij de explorers. Daarnaast hebben we samen met de ScoutShop, de winkel vóór en door scouts, een aantal handige producten op een rijtje gezet die van pas komen voor jouw nieuwe uitdaging!

Ik wens je een geweldige tijd en veel fantastische uitdagingen bij de explorers toe!

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland
Je eigen programma's maken

Als explorer doe je wat jij wilt. Je maakt dus ook zelf je eigen programma’s. Het is het leukste als je programma gevarieerd en gaaf is. Variatie in een programma is erg belangrijk. Zo houd je het leuk en uitdagend! Om afwisseling te krijgen, kun je het beste activiteiten uit verschillende activiteitengebieden kiezen. Een activiteitengebied is een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar passen. Als het seizoen begint, is het handig om een meermaandenplanning te maken, waarin je opneemt wie wanneer welke opkomst organiseert. Tips nodig bij het programmeren? In de Explorergids lees je alles over hoe je dit in een aantal handige stappen kunt doen en in de online activiteitenbank doe je inspiratie op voor gave activiteiten.

Project
Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst. Je kunt hierbij denken aan het maken van een film of een toneelstuk, maar ook de organisatie van jullie expeditie is bijvoorbeeld een project. Klik hier om het format voor een projectplan te downloaden. Dit helpt je bij het goed organiseren van je project!

Jaarbadges
Bij de explorers ga je veel nieuwe dingen ontdekken en leren. Om te laten zien wat je allemaal kunt zijn er drie jaarbadges: één voor elk jaar dat je explorer bent.

Meer weten over het organiseren van je eigen opkomsten en expedities? Check de speciale explorersite!

Wat heb je nodig?
Een nieuwe speltak betekent bij de meeste Scoutinggroepen een nieuwe kleur Scoutfit-blouse! Landscouts dragen bij de explorers een brique Scoutfit, waterscouts een blauwe Scoutfit en luchtscouts een grijze Scoutfit. Op het rechterborstzakje van je blouse komt het speltakteken van de explorers. Waar je overige badges en insignes horen kun je zien op een handig plaatje op Scouting.nl. Als het goed is heb je al een das en dasring. Die kun je meenemen naar de volgende speltak en hoef je niet opnieuw aan te schaffen.
Scoutcard
Ieder jaar staat je digitale Scoutcard klaar. Deze kaart is niet alleen een lidmaatschapsbewijs van Scouting Nederland, maar biedt ook voordelen, zoals korting op een aantal artikelen in de ScoutShop of bij het kamperen op de Labelterreinen van Scouting. De Scoutcard is te downloaden door een account aan te vragen via Scouts Online en vervolgens in te loggen. Hier kun je ook je contactgegevens, zoals mailadres en telefoonnummer aanpassen.
Explorergids
Als explorer bepaal je samen met de rest van je afdeling wat je gaat doen. De Explorergids brengt je op ideeën en leidt je stap voor stap door zaken die in eerste instantie misschien lastig lijken. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe je je afdeling kunt organiseren en hoe je je expeditie goed kunt voorbereiden.
Nu voor 19,95
Bestel nu
delen op
Facebook Twitter
Scouting Original hoodie
Lekker ruim zittende hoodie met Scouting Original logo. Lekker voor op kamp of om in weg te kruipen op de bank bij een goede film. Met ruime buidel aan de voorkant. Verkrijgbaar in vele kleuren en modellen.
Nu voor 24,95
Bestel nu
delen op
Facebook Twitter

Scouting Magazine
Vier keer per jaar ontvang je het Scouting Magazine, met daarin het katern IXIXEL. In IXIXEL vind je toffe reportages bij groepen en allerlei nieuwtjes en activiteiten voor explorers. Bovendien kun je al een kijkje nemen in het katern Tijdrover om te zien wat er bij de roverscouts te beleven is.
Volg Scouting
Op de website van Scouting Nederland vindt u alle informatie over de speltak van en Scouting in het algemeen. Volg Scouting Nederland ook via Facebook, Instagram, YouTube of Twitter.
Jouw Scouts Online-lidnummer is:
Je ontvangt deze eenmalige e-mail, omdat je ingeschreven bent als lid van Scouting Nederland en gaat overvliegen.