Welkom bij Scouting, • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Welkom bij Scouting!
Beste ,

Onlangs ben je lid geworden van . Met plezier heet ik je welkom bij de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Als explorer bepaal je samen met de rest van je afdeling wat je gaat doen bij Scouting. Je bent nu echt zelf aan zet. Op expeditie gaan (in het buitenland), klimmen, abseilen, hiken, zeilen of raften: alles is mogelijk. Het Scoutingprogramma daagt je uit om je grenzen te verleggen en nieuwe vrienden te maken.

Er zijn in Nederland ruim 1.000 Scoutinggroepen die ondersteund worden vanuit de landelijke organisatie. Scouting Nederland verzorgt onder andere de training van vrijwilligers, de ontwikkeling van boeken voor scouts en de organisatie van nationale en internationale evenementen. Ik ben er trots op dat we dat met meer dan 25.000 vrijwilligers voor elkaar krijgen!

Ik wens je een geweldige tijd en veel fantastische uitdagingen bij Scouting toe! Wil je meer weten over Scouting en de explorers, kijk dan eens op de website voor explorers.

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland
Cadeautje
Speciaal voor jou ligt er een cadeautje klaar bij de ScoutShop: een unieke welkomstbadge. Bij aankoop van een product in de ScoutShop vul je de actiecode welkom1018 in bij het veld 'actiecode' in je winkelwagen We voegen de unieke badge dan gratis toe aan je bestelling. Ga je naar een ScoutShop-winkel in de buurt? Print deze mail of laat 'm zien op je smartphone. De actiecode is twee maanden geldig, dus vergeet niet om de welkomstbadge binnen die periode aan te vragen bij je bestelling bij de ScoutShop.
Scoutcard
Bij het lidmaatschap van Scouting hoort ook een Scoutcard. Deze kaart is niet alleen een lidmaatschapsbewijs van Scouting Nederland, maar biedt ook voordelen, zoals korting op een aantal artikelen in de ScoutShop of bij het kamperen op de Labelterreinen van Scouting. De Scoutcard is te downloaden door een account aan te vragen via Scouts Online en vervolgens in te loggen. Hier kun je ook je contactgegevens, zoals mailadres en telefoonnummer aanpassen. Wat verder van pas kan komen, is je lidnummer:
ScoutShop
Verder heeft Scouting ook een eigen winkel, de ScoutShop, waar naast Scoutingartikelen zoals de Scoutfit en de Explorergids ook allerlei outdoorartikelen te koop zijn. De winkels zitten in heel Nederland en uiteraard vind je de ScoutShop ook op internet, via www.scoutshop.nl.
Explorergids
Als explorer bepaal je samen met de rest van je afdeling wat je gaat doen. De Explorergids brengt je op ideeën en leidt je stap voor stap door zaken die in eerste instantie misschien lastig lijken. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe je je afdeling kunt organiseren en hoe je je expeditie goed kunt voorbereiden.
Nu voor 19,95
Bestel nu
delen op
Petzl hoofdlamp Tikkina zwart
Ga je op kamp dan mag een hoofdlamp niet ontbreken. De Petzl Tikkina is een ideale hoofdlamp voor dropping, kamp of op de camping. Deze hoofdlamp is met aparte accessoires ook te gebruiken als lantaarn of fietslamp. Hierdoor zijn Petzl hoofdlampen het hele jaar door te gebruiken.
Nu voor 19,95
Bestel nu
delen op

Scouting Magazine
Vier keer per jaar ontvang je het Scouting Magazine, met daarin het katern IXIXEL. In IXIXEL vind je toffe reportages bij groepen en allerlei wetenswaardigheden en activiteiten voor explorers. Bovendien kun je al een kijkje nemen in het katern Tijdrover om te zien wat er bij de roverscouts te beleven is.
Volg Scouting
Op Scouting.nl vind je alle informatie over en voor explorers en Scouting in het algemeen. Volg Scouting Nederland ook via Facebook, Instagram, YouTube of Twitter.
Je ontvangt deze eenmalige e-mail, omdat je ingeschreven bent als lid van Scouting Nederland.