Aankondiging benaderen regiocoaches • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
februari 2021
Beste regiobestuursleden,

In het verleden zijn bij het project Groepsontwikkeling coaches op regioniveau geworven en ingezet voor de ondersteuning van groepen bij dit traject. Veelal zijn deze coaches ook bij andere ondersteuningsvraagstukken bij groepen actief geweest.

In de afgelopen edities van het voorzittersoverleg hebben we met jullie gesproken over de ondersteuning van Scoutinggroepen bij trajecten zoals groei, bestuurs- en groepsontwikkeling. Daarbij is de cirkelgedachte bij jullie onder de aandacht gebracht. Kern hiervan is dat groepen het liefst zo dicht mogelijk in de buurt ondersteund willen worden. Dat kan door een buurgroep, de regio, een naastgelegen regio of een landelijk vangnet. Door jullie is nadrukkelijk aangegeven om niet bovenregionaal een tussenlaag te creëren maar om interregionaal elkaar te ondersteunen.

In het kader van maak je groep toekomstproof willen we graag de coaches weer in beeld krijgen. Welke zijn nog actief, welke willen weer actief worden en welke coaches willen niet meer actief zijn. Zo wordt voor jullie ook het netwerk zichtbaar van coaches in de buurt. Wij zullen jullie coach(es) ook benaderen. Het leek ons in ieder geval netjes jullie hiervan op de hoogte te stellen.

Mocht je andere mensen in het vizier hebben die we kunnen benaderen om regionaal/landelijk coach te worden dan vernemen wij dat natuurlijk graag. Hoe meer coaches we hebben, hoe meer groepen we kunnen ondersteunen.

Bob van Bree
Landelijk team Groepen en regio’s
 Deze e-mail is verstuurd naar alle regiovoorzitters en regiosecretarissen.