Uitnodiging Voorzittersoverleg voor regio's en admiraliteiten op 6 maart 2021 • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
februari 2021
Beste ,

Zaterdag 6 maart 2021 wordt er weer een overleg voor voorzitters van regio's en admiraliteiten georganiseerd. Het voorzittersoverleg zal in verband met het coronavirus digitaal via MS Teams plaatsvinden.

Aanvang: 13.00 uur (de bijeenkomst is open vanaf 12.45 uur).
Einde: 15.30 uur.

Programma:
  • Opening + mededelingen
  • Online Party 29 mei 2021 / Workshopfestival begin 2022 *
  • Regiocontactpersonen (stand van zaken)
  • Samenwerking regio's & admiraliteiten (stand van zaken)
  • April de maand van de besturen **
  • Rondje regio's & admiraliteiten ***
  • Afsluiting

Aanmelden graag voor 4 maart via SOL  https://sol.scouting.nl/as/form/34908/participant/new/ Je krijgt dan de link voor het voorzittersoverleg.

Nadere toelichting op het programma:

* Helaas gaat Scout-In dit jaar niet door. In plaats daarvan wordt er op 29 mei 2021 een landelijk vrijwilligersfeest georganiseerd voor alle leden boven de​18 jaar. Daarnaast bestaat het idee om begin 2022 een workshopfestival te organiseren: door het hele land tegelijk verschillende workshops bij groepen, regio's en admiraliteiten.

Graag willen we met jullie brainstormen over de invulling hiervan en of jullie dit zinvol en leuk vinden. Ook willen we jullie vragen om vooraf aan het voorzittersoverleg binnen de regio en/of admiraliteit, bij bijvoorbeeld praktijkcoaches, praktijkbegeleiders, opleidingscommissies, regiocoaches, na te gaan of men dit een leuk initiatief vindt, welke ondersteuning daarvoor nodig is en of het bijdraagt als we dit met alle regio's op dezelfde dag afspreken te doen.

** April is de maand van de besturen. Vanuit het land wordt er aandacht besteed aan dit onderwerp via social media, @scout, Scouting Magazine en webinars. Welke invulling kunnen jullie als regio/ admiraliteit aan deze maand geven? We dagen jullie uit minimaal één activiteit binnen de regio/admiraliteit te organiseren. Tijdens het voorzittersoverleg willen we gaan brainstormen wat je dan zoal kan doen. Denk er van tevoren alvast over na.

*** Heb je wat leuks te melden vanuit je regio of admiraliteit? Heb je iets tofs waarmee je de anderen kunt inspireren? Laat het van tevoren even weten, dan plannen we wat spreektijd voor je in.

We hopen dat van elke regio/admiraliteit de voorzitter aanwezig kan zijn. Mocht je zelf niet komen dan zou het fijn zijn als je een vervanger kunt sturen.

Voor het komende jaar hebben we de volgende overleggen gepland staan. Deze staan in Basecamp en worden binnenkort omgezet naar MS Teams.

26 april 2021 Bestuurscafé voor voorzitters van regio's en admiraliteiten
11 mei 2021 Bestuurscafé voor voorzitters van admiraliteiten
29 juni 2021 Bestuurscafé voor voorzitters van regio's en admiraliteiten
13 september 2021 Bestuurscafé voor voorzitters van regio's en admiraliteiten
2 oktober 2021 Voorzittersoverleg voor voorzitters van regio's en admiraliteiten
9 november 2021 Bestuurscafé voor voorzitters van admiraliteiten
22 november 2021 Bestuurscafé voor voorzitters van regio's en admiraliteiten

We hopen dat je erbij bent 6 maart!

Wiebo Hobma
Regio-/admiraliteitsconsulent
Dit bericht is verstuurd aan alle voorzitters en secretarissen van regio's en admiraliteiten