Training voor groepsbegeleiders • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2021
Online Groepsbegeleiderstraining
Beste groepsbegeleider,

Als groepsbegeleider kun je ook werken aan je competenties om zo uiteindelijk je kwalificatie te behalen. Enkele samenwerkende trainers hebben de afgelopen tijd een hybride online en fysieke variant bedacht op deze training, zodat je ook in coronatijd aan de slag kunt met je competenties!

In deze interregionale training ga je aan de slag met deel B van de kwalificatiekaart: “groepsbegeleiderscompetenties”. De enige uitzondering hierop is de competentie Bemiddelen, die op deel A van de kwalificatiekaart staat. De training gaat in op de aspecten van het groepsbegeleiderschap. Veel onderwerpen van de kwalificatiekaart komen dan ook terug tijdens de training.

Opzet training
De opzet van deze training is vier online avonden en één fysieke dag. Tijdens de online avonden behandelen de trainers diverse theoretische onderdelen. Deze kun je koppelen aan een opdracht die je zelfstandig uit kan voeren. Na de laatste online avond krijg je een opdracht waarmee je langer zelfstandig aan de slag gaat. Op de laatste dag komt alles bij elkaar: de opdrachten, de uitwisseling van kennis en praktische oefeningen.

Wanneer en waar en wat kost het?
De online avonden zijn van 20:00 tot 22:00 op:
· Dinsdag 13 april
· Maandag 10 mei
· Dinsdag 1 juni
· Maandag 28 juni
De fysieke dag is vooralsnog op 9 oktober 2021 van 10 uur tot 16 uur.
De totale deelnamekosten voor deze training zijn 40 euro.

Wat kun je en wat heb je na de training?
Na de training ben je in staat om alle rollen van de groepsbegeleider met glans te vervullen. Je weet hoe de rol werkt en hoe je hier binnen je groep vorm aan kunt geven. Je hebt tevens kunnen oefenen met verschillende competenties en je hebt aanknopingspunten hoe andere groepsbegeleiders onderwerpen aanpakken.

Voor wie is de training?
De training is bedoeld voor groepsbegeleiders, scouts met de ambitie om dit te worden of scouts die meer willen doen met de competenties van de groepsbegeleider.

Inschrijven en/of vragen
Inschrijven kan in Scouts Online met deze link. Voor vragen kun je terecht bij ondergetekende via mail.

mede namens de organiserende trainers,

Melle van der Heide
Landelijk team Scouting Academy
Scouts Online
Dit bericht is verzonden naar groepsbegeleiders, groepsvoorzitters en regiovoorzitters.