Online proeverijen voor jou als bestuurslid van je Scoutinggroep! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2021
Online proeverijen voor jou als bestuurslid van je Scoutinggroep

Beste groepsvoorzitter en -secretaris,

In april en mei is het binnen Scouting 'besturenmaand', waarin we speciaal voor besturen korte workshops, tools en webinars aanbieden. Dit doen we om Scoutingbesturen uit te dagen hun bestuurskracht te versterken, met praktische online tools. Je krijgt hierover een uitgebreide mail op vrijdag 2 april.

Met dit bericht lichten we je groepsbestuur nu alvast in over korte online workshops (proeverijen) voor individuele groepsbestuurders. Een groepsbestuurder kan aan één van de onderstaande workshops deelnemen. Gratis!

Online proeverij: De negen gezichten van besturen
Onder begeleiding en met een praktisch hulpmiddel kijk je naar de positie die je bestuur nu heeft in je groep. En welke je in de toekomst zou willen innemen. Je hebt uitwisseling met andere bestuurders. Na afloop heb je een hulpmiddel, dat je ook met je voltallige groepsbestuur kunt gebruiken.
De workshop wordt twee keer gegeven: op 7 april en op 17 mei 2021, beide van 20.00 - 21.30 uur.
Maximaal 20 deelnemers per workshop. Bestuurscoaches: Joke Hensen & Jacqueline Vredenbregt

Online proeverij: Vijf rollen van een STER-bestuur
Je kijkt aan de hand van een praktisch hulpmiddel of je bestuur alle rollen van een STER-bestuur uitvoert. En je bedenkt waar jouw bestuur meer aandacht aan kan geven, in uitwisseling met andere deelnemende groepsbestuurders. Na afloop heb je een hulpmiddel dat je ook met je voltallige groepsbestuur kunt gebruiken.
De workshop wordt twee keer gegeven: op 20 april en op 18 mei 2021, beide van 20.00 - 21.30 uur.

Inschrijving nodig
Inschrijven voor één van deze data kun je via deze link naar Scouts Online.
Met deze mailing geven we je een voorsprong van een week om in te tekenen. Doe je mee? Je ontvangt vervolgens een bevestiging van inschrijving met zoom-link naar de online proeverij van je keuze.

Stuurgroep Bestuursontwikkeling

sterbesturen@scouting.nl

Deze mail is verstuurd aan voorzitters en secretarissen van groepsbestuur uit regio's die waar geen traject Bestuursontwikkeling wordt aangeboden.