Vooraankondiging onderzoek scouts met een beperking • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
maart 2021
Vooraankondiging onderzoek SMB
Beste scout,

Scouting Nederland wil een vereniging zijn voor iedereen, dus ook voor scouts met een beperking. Deze scouts zijn lid van zowel reguliere groepen of lid van een speciale speltak bij deze groepen, maar er zijn ook Scoutinggroepen speciaal voor scouts met een beperking (groepen die we soms nog kennen onder de naam Blauwe Vogels (BV) en Bijzondere Eisen (BE)).

Als vrijwilliger vervul jij daarbij als teamleider een hele belangrijke rol, samen met de andere leidinggevenden en betrokkenen. Voor het uitvoeren van jullie vrijwilligerswerk kun je gebruik maken van ondersteuning van de regio en de landelijke organisatie. Het is voor jullie en voor ons belangrijk te weten hoe deze ondersteuning wordt ervaren. Vandaar dat je over ongeveer drie weken een uitnodiging krijgt om een vragenlijst daarover (via je mail)  in te vullen. Met dit onderzoek willen wij heel graag weten hoe je de ondersteuning ervaart en waar jullie behoefte aan hebben. Jouw deelname is dus van groot belang en wij hopen op je medewerking te kunnen rekenen.

Je krijgt deze mail omdat je in Scouts Online staat geregistreerd als teamleider van een speltak in de categorie ‘Scouting met een beperking’. Als je geen teamleider meer bent, vraag dan de gegevensbeheerder van je groep dit in Scouts Online aan te passen.

Mocht het zo zijn dat er binnen jouw speltak SMB inmiddels een andere teamleider is voor wie de vragenlijst bestemd is, dan vragen wij je om de mailgegevens van die persoon per omgaande aan ons door te geven: smb@scouting.nl. Wij kunnen dan de vragenlijst straks aan de juiste persoon mailen.

Alvast veel dank voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland

Monika van Boheemen
Teamcoördinator Landelijk team Scouting Academy
Deze e-mail is verzonden aan teamleiders van speltakken met scouts met een beperking.