Scout, het is besturenmaand bij Scouting! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
april 2021
Scout, het is besturenmaand bij Scouting!
Hoi scout,

Scoutingbesturen hebben een belangrijke en unieke rol in onze vereniging. De kwaliteit van bestuur & organisatie is zelfs één van de vijf succesfactoren van een groep of regio. Zo’n bestuursteam heeft grote invloed op de kwaliteit en veerkracht van een groep of regio. En op een positief vrijwilligersklimaat. Alle reden dus om dat eens te benadrukken en besturen extra online tools te bieden. Dat doen we in april en mei met het thema besturenmaand.

www. scouting.nl/besturenmaand
Op de website van Scouting Nederland bieden we besturen praktijkgerichte online activiteiten om gratis aan deel te nemen, evenals besturentools om te downloaden. Alles om je bestuurskracht verder te versterken. We komen zo ook graag tegemoet aan de vraag naar landelijke webinars/online workshops.

Bestuur: laat je uitdagen!
Met ingang van begin april vind je voor besturen op www.scouting.nl/besturenmaand:
  • Praktische downloads om met je eigen bestuur aan de slag te gaan. Gebruik eens:  ‘Stuurkracht’, ‘Brainwriting’, ‘Hoe divers is jouw bestuur?’ of lees ‘Behapbaar besturen’.
  • Online workshops voor individuele bestuursleden: neem deel aan één van de workshops ‘Rollen van een STER-bestuur’ of ‘Negen gezichten van besturen’.
  • Webinars voor besturen: ‘Lobby bij overheden’, ‘Besturen bij calamiteiten’, ‘Besturen en wetgeving’, ‘Gezonde ledenontwikkeling’ of ‘Jongebestuurdersborrel’.
  • Links naar informatie en ondersteuning voor besturen.

In @-scout, Scouting Magazine en op social media wordt in april en mei aandacht besteed aan deze tools, activiteiten en de vijf rollen van een Scoutingbestuur.

Voor informatie of ondersteuning, stuur een mail naar teamgroepenenregio@scouting.nl.

Roel Ossewold,
Landelijk team Groepen en regio’s
Deze mail is verstuurd aan voorzitters & secretarissen van lokale groepen, lokale stichtingsbesturen, regio's, steunpunten en admiraliteiten, Landelijk bestuur Scouting Nederland, Stuurgroep bestuursontwikkeling en bestuurscoaches.