Online/hybride praktijkbegeleiders-/coachtraining • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
april 2021
Online/hybride praktijkbegeleiders-/coachtraining
Beste praktijkbegeleider en/ of praktijkcoach,

Als praktijkbegeleider geef je het goede voorbeeld en werk je ook zelf aan je competenties om zo uiteindelijk je praktijkbegeleiderskwalificatie te behalen. Enkele samenwerkende trainers hebben de afgelopen tijd een hybride variant bedacht op deze training, zodat je ook in coronatijd aan de slag kunt met je competenties, online en fysiek! Ben jij praktijkcoach? Dan kan deze training ook voor jou interessant zijn.

Opzet training
De opzet van deze training is drie online avonden en één fysieke dag. Tijdens de online avonden behandelen de trainers diverse theoretische onderdelen waarmee de praktijkbegeleider te maken heeft. Na de laatste online avond krijg je een opdracht waarmee je langer zelfstandig aan de slag gaat. Op de laatste dag komt alles bij elkaar: de opdrachten, de uitwisseling van kennis en praktische oefeningen.

Wanneer, waar en wat kost het?
De fysieke dag is op 10 oktober 2021 van 10.00 uur tot 16.00 uur. De online avonden zijn van 20.00 tot 22.00 uur op: maandag 17 mei, maandag 7 juni, maandag 5 juli. De totale deelnamekosten voor deze training zijn 40 euro.

Wat kun je en wat heb je na de training?
Tijdens deze training gaan we in op alle aspecten van het praktijkbegeleiderschap. De basis voor de inhoud van training is de kwalificatiekaart voor praktijkbegeleiders. Na de training ben je in staat om alle rollen van de praktijkbegeleider met glans te vervullen: je weet hoe de Scouting Academy werkt en hoe je hier binnen je groep vorm aan kunt geven. Je kent teamcompetenties en individuele competenties van leidinggevenden en weet hoe je hen hieraan kunt laten werken.

Voor wie is de training?
De training is bedoeld voor praktijkbegeleiders, beginnende praktijkcoaches zonder praktijkbegeleiderachtergrond, scouts met de ambitie om dit te worden of scouts die meer willen doen met de competenties van de praktijkbegeleider.

Inschrijven en/of vragen
Inschrijven kan via Scouts Online: https://sol.scouting.nl/as/form/35584/participant/new/
Met vragen kun je terecht bij Landelijk team Scouting Academy.

De organiserende trainers,

Heleen van der Kolk
Melle van der Heide
namens Landelijk team Scouting Academy
Dit bericht is verstuurd naar praktijkbegeleiders, praktijkcoaches en regiosecretarissen.