De laatste informatie voor jouw avond #ScoutOn! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
De belangrijkste info voor jouw deelname op een rij
Nog 8 nachtjes tot #ScoutOn 2021!
Hi scout,

Jij bent erbij op 29 mei tijdens het met afstand leukste Scoutingfeestje van dit jaar: #ScoutOn 2021! Super leuk! Samen met jou hebben zich al duizenden scouts aangemeld om samen te genieten van deze unieke livestream boordevol livemuziek, challenges, een quiz en vooral heel veel feest. In deze mail vind je meer informatie over de voorbereidingen die je kunt treffen om er een geweldige avond van te maken.

Je hebt een aantal dingen nodig om jouw #ScoutOn-avond compleet te maken:
  • Een gratis ticket: deze heb jij al besteld door je aan te melden! Op zaterdagochtend 29 mei sturen we je de link waarmee jij 's avonds kunt kijken naar de livestream én kunt deelnemen aan de interactieve onderdelen van #ScoutOn 2021.
  • Een smartphone, tablet, laptop of computer om de stream te kunnen bekijken. Deze kan je bijvoorbeeld laten casten naar je televisie of via een beamer afspelen. Iedereen met een smartphone die meekijkt, kan meedoen met de interactieve onderdelen, zoals stemmen op de leukste muziek en de quiz.
  • Een goede internetverbinding, zodat je ongestoord kunt genieten van de show.
  • Een kampvuurtje, om die echte #ScoutOn 2021 vibe te voelen. Dat kan natuurlijk ook gewoon met een vuurkorf in je achtertuin.
  • Alle ingrediënten van het boodschappenlijstje, zodat je live mee kunt koken en kunt genieten van een hapje en een drankje.

Boodschappenlijstje

Tijdens #ScoutOn 2021 zal niemand minder dan topkok Pierre Wind ons leren hoe we de lekkerste hapjes van het kampvuur klaar kunnen maken én hoe je in een handomdraai een alcoholvrije cocktail kunt maken. Om live mee te kunnen koken met topkok Piere Wind, heb je de volgende ingrediënten nodig (voor ongeveer 3-4 personen):
  • 1 appel, 1 citroen, 2 mini-komkommers en een takje munt
  • 30 cc siroop naar keuze, het liefst met een kleurtje en 100 cc Ginger Ale
  • Dip voor brood naar keuze
  • 250 gram mascarpone
  • 60 gram poedersuiker en 150 gram kristalsuiker
  • Ongeveer 7 lange vingers
  • Water, peper en zout
  • 1 afgestreken lepel koffieprut
  • Een beetje cacao poeder én 1 kleine reep pure chocolade
  • 1 braadworst of vega-worst
  • 1 rauw ei
  • 250 gram bloem, 10 gram gedroogde gist
  • Pingpong-bal

Doe je mee op een kampvuurtje? Zoek dan ook een stoeptegel of kleine steen en leg die alvast in het vuur, want die kun je gebruiken voor het oer-koken! Ook een tak of stok is handig om bij de hand te hebben. Qua benodigdheden in de keuken heb je alleen dat nodig wat je in de meeste keukens wel weet te vinden, zoals een warmtebron, pannetjes, mengbakjes etc.

Daarnaast wil je natuurlijk ook wat te drinken hebben tijdens de livestream. Zorg daarom dat je je eigen lievelingsdrankje in huis haalt én (indien nodig) koud zet. Zo kan jouw avond niet meer stuk!

#ScoutOn 2021 en de coronamaatregelen
Uiteraard is het bij het bekijken van de #ScoutOn 2021 livestream belangrijk dat je de dan geldende coronamaatregelen in acht neemt.

We hoopten ontzettend dat het mogelijk was om op 29 mei met je team bij je eigen clubhuis te genieten van de livestream, of met wat (Scouting)vrienden in je achtertuin. Helaas lijkt het er nu op dat dit nog niet volledig mogelijk is binnen de geldende coronamaatregelen. Geniet daarom van #ScoutOn 2021 met je huisgenoten en nodig maximaal 2 personen thuis uit. Natuurlijk kan je nog steeds genieten van een heerlijk kampvuurtje in je achtertuin! Splitsen jullie op als team? Zorg dan dat de anderen ook ingeschreven zijn (dat kan gratis via Scouton.nl) zodat ze zaterdag ook de link naar de stream ontvangen in hun mailbox. Mochten de coronamaatregelen in de komende week nog veranderen, waardoor er wel meer mogelijk is, dan informeren we je hier over.

Nog 8 nachtjes slapen...
Wij hebben er in ieder geval al heel veel zin in! We zien je heel graag op zaterdag 29 mei tijdens #ScoutOn 2021! Heb je nog vragen of wil je meer weten? Check dan www.scouton.nl of stuur een mail naar scouton@scouting.nl

Tot op 29 mei!
Het organisatieteam van #ScoutOn 2021

Deze mail is verzonden aan alle ingeschreven deelnemers voor #ScoutOn 2021.