Je hebt nog tot oktober om geld te verdienen voor je groep! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Je hebt nog tot oktober de tijd om geld te verdienen!
Verdien extra geld voor je groep of speltak met de Nationale Scoutingloterij 2021

De Nationale Scoutingloterij is de ideale manier om eenvoudig en zonder risico een (flink) zakcentje voor je groep te verdienen. Eindelijk dat supergave kamp organiseren, een leuk uitje met je speltak plannen zodra dat weer kan of nieuwe materialen zoals pionierpalen of tenten aanschaffen: het bieden van uitdaging aan je scouts kost altijd geld. Een goede manier om dit geld in te zamelen, is dus door mee te doen aan de Nationale Scoutingloterij.

Actieperiode 2021
Je kunt tot 10 oktober 2021 loten verkopen. De trekking is dit jaar op 2 december. Het bestellen van loten is gratis en verloopt via Scouts Online. Na afloop van de loterij worden alleen de verkochte loten in rekening gebracht. Zodra je een lot verkocht hebt, zit er dus meteen geld in de clubkas! Hoeveel precies? Per verkocht lot van € 2,50 gaat € 1,50 direct naar jouw clubkas. Snel verdiend toch? Je loopt hierbij bovendien geen enkel risico. Niet verkochte loten kan je retourneren tot 22 oktober 2021.

Veilig verkopen in coronatijd
Ondanks de coronapandemie kun je Scoutingloten veilig verkopen. Jeugdleden kunnen en mogen in hun buurt langs de deuren. Een contactloos alternatief is het verkopen van loten aan familie en bekenden via bijvoorbeeld WhatsApp met behulp van een Tikkie. Het jeugdlid bezorgt het lot later in de brievenbus. Als ieder lid minimaal één boekje met tien loten verkoopt heb je al snel een fantastische opbrengst voor de groep. Dat is niet alleen mooi meegenomen maar ook nog eens op een heel laagdrempelige manier wat extra's verdienen voor de groep. Bekijk alle verkooptips op de website van Scouting Nederland.

Wat is jullie doel?
Stimuleer je leden tot het verkopen van loten door er een concreet doel, zoals een uitje of aankoop van spelmateriaal, aan te koppelen. Heeft jouw groep plannen om binnenkort het Scouting Nederlands Fonds aan te schrijven voor bijvoorbeeld een bijdrage voor de bouw van een nieuw clubhuis? Een criteria die zij hanteren is deelname van jouw groep aan de Nationale Scoutingloterij.

Besteladvies
Veel groepen bestellen teveel loten en moeten loten retourneren. De tijd die dat kost, kun je beter gebruiken! Bestel daarom een niet te groot aantal loten, je kunt later super eenvoudig nog wat extra loten bijbestellen (je hebt ze in 2-3 dagen in huis), mocht dat nodig zijn.

Iedereen die ouder is dan 18 jaar mag een lot kopen. Speel bewust, 18+.

Je ontvangt dit bericht omdat je ingeschreven staat als teamleider of penningmeester.