Blijf op de hoogte van het Avonturenhuis, dé plek om op avontuur te gaan in de natuur! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
Nummer 2, juni 2021
Avonturenhuis Nieuwsbrief #2
De bouw van het Avonturenhuis vordert gestaag en ligt op schema. Degenen die de ontwikkelingen via de webcam volgen, zien dat de dakbedekking erop ligt, de ramen geplaatst zijn en de binnenmuren en trappen al staan. Binnenkort start de aannemer met het aanbrengen van de buitengevel waardoor het pand de uitstraling krijgt die bedacht is. En waarmee je het écht gaat herkennen van de tekeningen.
#ScoutOn 2021
Op 29 mei organiseerde Scouting Nederland het online event #ScoutOn 2021 op Scoutinglandgoed Zeewolde. Het was het eerste landelijke event sinds alle beperkingen door de coronamaatregelen. Weliswaar een livestream, maar een groot succes en speciaal bedoeld als dank voor alle Scoutingvrijwilligers in Nederland voor hun inzet in coronatijd. Zij maakten voor kinderen en jongeren in heel Nederland activiteiten mogelijk in deze moeilijke periode. In de interactieve show met gastoptredens van onder andere topkok Pierre Wind en de band de Corona’s kwam het Avonturenhuis ook mooi in the picture. Met onder andere bewegende drone-opnamen die een mooi beeld gaven van de bouw en een uitleg voor alle kijkers van vice-voorzitter Wendy Beenakker. Ook onze beschermvrouwe Koningin Maxima sprak de Scoutingvrijwilligers toe en burgemeester Gorter van Zeewolde stond stil bij het Avonturenhuis. De winnaar van het beste leidingteam in coronatijd kreeg als prijs onder andere een boom bij het Avonturenhuis. Maar, uiteindelijk zijn alle vrijwilligers van Scouting een winnaar!
Inventarislijst online in te zien
Naast vele bijdragen van fondsen, andere organisaties en particulieren, bijvoorbeeld door het (symbolisch) sponsoren van een object, is het sinds kort ook mogelijk een bijdrage te leveren in natura. Met diverse bedrijven vinden oriënterende gesprekken plaats. Een impressie van de inventaris is online te vinden. We hebben ook een ‘catalogus’ opgenomen van alle artikelen die benodigd zijn. Ken jij partijen die hier in handelen of vind je het leuk op een andere manier extra bij te dragen? Neem contact met ons op middels een reply op deze mail. We komen er graag mee in contact.
Inventaris-lijst
delen op
Werkbezoek met partners van het Avonturenhuis
Eind mei vonden, in klein gezelschap, rondleidingen plaats voor de Nationale Postcode Loterij en het Gehandicapte Kind. Zij zijn partners van het Avonturenhuis en deden grote bijdragen om het Avonturenhuis mogelijk te maken. Er werd niet alleen stilgestaan bij de bouw, maar ook met elkaar gesproken over de gebruiksmogelijkheden in de toekomst. Beide organisaties waren erg onder de indruk van het ontwerp en de mogelijkheden voor multifunctioneel gebruik
Tweede ambassadeursavond een groot succes
In navolging van de eerste ambassadeursavond in oktober werd op St. Jorisdag, 23 april, een tweede avond voor particuliere gevers georganiseerd. Ruim 20 scouts en oud-scouts kwamen online samen om geïnformeerd te worden over de ontwikkelingen en met elkaar te delen waarom zij het belangrijk vonden het project te steunen. Tijdens de avond werden nog een aantal objecten gesponsord.
Online doneren nog steeds mogelijk en spread the word
Ondanks de geweldige bijdragen van fondsen, bedrijven en particulieren hebben we het benodigde bedrag helaas nog niet bij elkaar. Daarom vragen we jullie hulp om ons project te delen met andere geïnteresseerden die ook alle kinderen een avontuur in de natuur gunnen. Het blijft mogelijk om op https://www.steunscouting.nl/project/avonturenhuis (symbolisch) een stoel, boom, bed of picknicktafel te sponsoren. Recent zijn daar twee objecten aan toegevoegd, een ledlamp en een bijdrage aan de gevelbekleding. Alle gevers krijgen een 'Ik ben een Avonturenhuisgenoot'-naambandje voor je Scoutfit, kampvuurdeken of als verzamelstuk. Op onze website vind je tevens diverse teksten die je kunt copy/pasten in jouw statusupdate op social media. Ook een gift op maat blijft van harte welkom. Er zijn verschillende mogelijkheden hiervoor en we overleggen graag met mogelijke donateurs om dit op een passende manier vorm geven. Neem daarvoor contact met ons op via een reply op deze mail.
delen op
Deze nieuwsbrief is verzonden aan partners, relaties en donateurs van het Avonturenhuis en bestuursleden en beroepskrachten van Scouting Nederland.