Bijna tijd voor zomerkamp! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
juli 2021
Zomerkamp staat voor de deur
Beste voorzitters en secretarissen,

Het is het hoogtepunt voor 99% van alle Scoutinggroepen: het zomerkamp! Met het in juni versoepelde kampprotocol zijn er dit jaar meer mogelijkheden om een 'normaal' kamp te organiseren. We zien dan ook heel veel Scoutinggroepen kampen voorbereiden. Positieve geluiden! We wensen jullie alvast heel veel plezier! Maar.... blijf met elkaar alert op de afgesproken maatregelen. Besmettingen stijgen op dit moment fors onder jongeren, en het zou jammer zijn als je wegens een uitbraak op kamp voortijdig moet opbreken. Volg dus de maatregelen die er om het zomerkamp veilig te laten plaatsvinden om een uitbraak van het virus te voorkomen.

Wat te doen bij een uitbraak van het virus op kamp?
Hoe goed de voorbereidingen ook zijn en hoe goed de protocollen op het kamp ook worden nageleefd, er kan altijd iemand ziek worden. Daarvoor zijn de voorzorgsmaatregelen en noodprocedurestappen zoals genoemd in het kampprotocol. Zorg dat alle (bege)leiding op de hoogte is van deze stappen en breng indien nodig/gewenst ook ouders van leden op de hoogte. Zie ook de hoofdstukken 1.4 en 1.6 in het kampprotocol voor uitgebreidere informatie. Heb je tijdens het kamp daadwerkelijk een uitbraak en kom je er niet uit? Bel dan Scouting Nederland via 0334960911 (24/7).

Doe een aanvraag voor subsidie van een activiteit in nieuwe Scoutingseizoen

Tijdens de coronapandemie zijn heel veel jongeren minder gaan bewegen en voelen veel van hen zich gespannen of zelfs gestresst. Door extra sport- en spelactiviteiten in de wijk te faciliteren, geven de Summer Games (t/m herfstvakantie) jongeren een positieve impuls en bieden we op een verantwoorde manier ruimte aan sport, bewegen en ontmoeten. Denk aan een spelmiddag, Tijd voor Avontuur-dag of andere uitdagende activiteiten voor de buurt. Bekijk meer info en de criteria voor een financiële bijdrage via summergames2021.nl.

De veelgestelde coronavragen werken we (bijna) dagelijks bij en vind je op scouting.nl/coronavirus. Staat je vraag er niet bij? Stel hem via de Scouting Nederland Whatsapp: 0657746422.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters, secretarissen en verhuurders van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.