Nieuwe opleider voor Limburgse regio’s • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
juli 2021
Nieuwe opleider voor Limburgse regio’s
Beste scout,

De methode Scouting Academy is sinds de invoering provinciaal geïmplementeerd in Limburg. Sinds kort zijn de praktijkcoaches weer onderdeel van de regio’s. De trainers blijven zoals gewend via het steunpunt de trainingen en workshops organiseren. Voor de ondersteuning van regio’s kent Scouting Academy het landelijk team Scouting Academy Support. De leden van dit team zijn opleiders en elke opleider van dit team is gekoppeld aan een aantal regio’s. Voor alle Limburgse regio’s is een nieuwe opleider geworven die we graag aan je introduceren.

Kennismaking nieuwe opleider
De nieuwe Limburgse opleider heet Erwin Clabbers. Erwin zal als opleider nauw samenwerken met het steunpunt Scouting Limburg. Hij zal de komende tijd de Limburgse regio’s gaan bezoeken om kennis te maken en om samen te kijken waar de behoefte ligt: waar staan jullie als regio nu en waar kunnen wij jullie ondersteuning bieden? Hij zal tijdens het bezoek aangeven voor welke ondersteuning jullie bij het landelijk team Scouting Academy Support terecht kunnen en voor welke ondersteuning bij Scouting Limburg.

Toekomstbeeld
Wij hopen met jullie verder te kunnen bouwen aan de deskundigheid van de Limburgse Scoutingvrijwilligers! Mochten er nu al vragen zijn, of wil je nu alvast laten weten wanneer Erwin welkom is, laat dit vooral even weten via een antwoord op deze mail.

Monika van Boheemen en Ruud Baartmans
Teamcoördinatoren landelijk team Scouting Academy
Dit bericht is verzonden aan trainers, praktijkcoaches, voorzitters van regionale trainingsteams, coördinatoren Scouting Academy en secretarissen van regiobesturen van de Limburgse regio’s en het Steunpunt Scouting Limburg.
Trotse partner van Scouting Nederland