Onderzoek vrijwillig jeugd- en jongerenwerk • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
juli 2021
Onderzoek vrijwillig jeugd- en jongerenwerk
Beste voorzitter,

Scouting Nederland is de grootste jeugdorganisatie van het land, maar we zijn niet de enige. In coronatijd hebben we nauw samengewerkt met andere organisaties die zich bezighouden met vrijwillig jeugd en jongerenwerk, onder andere in de lobby naar de Rijksoverheid en het opstellen van het kampprotocol. Ook lokaal hebben groepen in sommige gemeenten contact met collega-organisaties. Er is landelijk geen goed zicht op de omvang van het vrijwillig jeugd en jongerenwerk en daarom heeft Scouting Nederland het initiatief genomen om hier onderzoek naar te laten doen. Samen met onder andere het ministerie van VWS, het Nederlands Jeugdinstituut en Sociaal werk Nederland hebben we dit opgepakt en de DSP-groep is gevraagd het onderzoek uit te voeren.

De resultaten van het onderzoek zullen bijdragen aan een betere positie voor het vrijwillig kinder- en jongerenwerk in Nederland, zowel lokaal als landelijk. Ook kunnen we deze in het komende jaar gebruiken in bijvoorbeeld de lobby richting de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Onderdeel van het onderzoek is een enquête onder lokale jeugdorganisaties. Wij willen jullie vragen om de enquête te beantwoorden via de volgende link: https://nl.surveymonkey.com/r/lokaalorg.

Fedde Boersma
directeur Scouting Nederland
Dit bericht is verzonden naar voorzitters en secretarissen van Scoutinggroepen.
Trotse partner van Scouting Nederland