Vooraankondiging landelijk speloverleg zondag 26 september • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
augustus 2021
Vooraankondiging landelijk speloverleg zondag 26 september
Beste regio-organisatoren,

Hierbij willen we jullie graag informeren over het landelijk speloverleg op zondag 26 september vanaf 13.00 uur. In verband met de huidige coronamaatregelen, waardoor nog niet kunnen voorzien met hoeveel mensen we op 26 september samen kunnen zijn, vindt dit overleg online via Teams plaats.

Het programma ziet er als volgt uit:
12.45    Digitale ‘inloop’
13.00    Opening landelijk speloverleg
13.05    Programma deel 1
14.00    5 minuten pauze
14.05    Programma deel 2
15.00    5 minuten pauze
15.05    Programma deel 3
16.00    Afsluiting speloverleg

Je kan zelf  kiezen uit de volgende onderwerpen:
  • Hoe kan een regionaal speloverleg bijdragen aan het vergroten van de spelkwaliteit van activiteiten in de regio en de groepen en het sterker betrekken van groepen bij het bedenken, organiseren en uitvoeren van regioactiviteiten?
  • Thematisch werken in regiospelen, enkele praktijkvoorbeelden.
  • Praktijkvoorbeeld van het werken met spelcoaches in de regio. Wat levert het op en hoe begin je er mee?
  • Tijd voor Avontuur, de nieuwe campagne van Scouting Nederland met uitdagende Scoutingactiviteiten voor leden én niet-leden.
  • Open Space, gelegenheid tot uitwisseling per leeftijdsgroep/speltak over zelfgekozen onderwerpen.

In de eerste helft van september volgt de definitieve uitnodiging met inschrijflink. Hier kun je ook aangeven over welke onderwerpen je met betrekking tot jouw speltak tijdens de open space met andere regio-organisatoren ervaringen en ideeën wil uitwisselen. Op basis van de opgegeven voorkeuren wordt het definitieve programma opgesteld.

Zet 26 september dus alvast in je agenda!

Met Scoutinggroet,

Landelijk team Spel Scouting Nederland
Deze mail is verstuurd aan alle regio-organisatoren.
Trotse partner van Scouting Nederland