Update n.a.v. persconferentie 13 augustus 2021 • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
augustus 2021
Update n.a.v. persconferentie 13 augustus 2021
Beste voorzitters en secretarissen,

De eerste opkomsten van Scoutingseizoen 2021-2022 staan voor de deur. De planning wordt gemaakt en het lijkt erop dat we dit najaar weer meer richting het 'oude normaal' gaan.

Wijzigingen in het factsheet voor opkomsten per 16 augustus
  • Activiteiten met externen, zoals ouders, zijn toegestaan.
  • Negatief getest? Dan mag je weer naar Scouting (tenzij de quarantaineperiode nog niet voorbij is).

Wijziging in gezondheidscheck RIVM
De gezondheidscheck van het RIVM is korter geworden. Wordt tenminste een vraag met ‘ja’ beantwoord? Dan kun je niet deelnemen aan de opkomst / activiteit.

• Had je een of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur?
    hoesten, verkoudsheidsklachten, verhoging of koorts, benauwdheid, reuk- en/of smaakverlies
  • Ben je op dit moment in isolatie omdat je positief getest bent op het coronavirus?
  • Ben je in quarantaine omdat je:
    • een huisgenoot/gezinslid of nauw contact bent van iemand bij wie het coronavirus is vastgesteld?
    • bent (terug)gekomen uit een COVID-19-risicogebied?
    • bent gewaarschuwd door de Coronamelder-app?

(Grote) activiteiten zonder 1,5 meter

Als de ontwikkelingen positief blijven, kunnen er vanaf 20 september activiteiten zonder 1,5 meter plaatsvinden en kunnen (grotere) activiteiten en evenementen georganiseerd worden. In de persconferentie van 17 september komt daarover een definitief besluit, daarna ontvang je zo snel mogelijk weer bericht van ons.

Het vernieuwde factsheet en het antwoord op veelgestelde vragen vind je op scouting.nl/coronavirus, het kampprotocol vind je op samenopkamp.nl. Het kampprotocol is naar aanleiding van de laatste persconferentie niet aangepast.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters, secretarissen en verhuurders van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.