Scoutingapp en Tijd voor Avontuur! • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
augustus 2021
Witte rook: de Scoutingapp is er!
Hi scout,

Achter de schermen is er de afgelopen tijd hard gewerkt aan een nieuwe Scoutingapp die beter past bij de wensen die door diverse Scoutinggroepen bij ons zijn aangegeven. Samen met een aantal Scoutinggroepen hebben we een wensenlijst opgesteld en zijn we gaan kijken wat de mogelijkheden waren voor een vernieuwde app. Een aantal pilotgroepen hebben met ons mee getest en nu zijn we zo ver: ook jouw Scoutinggroep kan gebruik gaan maken van de nieuwe Scoutingapp!

Voordelen voor jouw Scoutinggroep
  • In contact met al je leden en hun ouders/verzorgers
  • Per speltak te gebruiken
  • Aanwezigheidsregistratie, eenvoudig aan- en afmelden
  • Pushberichten sturen voor last-minute mededelingen of toffe nieuwtjes
  • Gebruiksvriendelijk beheer
  • Volledig aan te passen naar de stijl van je Scoutinggroep
  • Leden gemakkelijk uitnodigen voor de app dankzij koppeling met Scouts Online

Nieuwe functionaliteiten

Er werden een aantal wensen uitgesproken door diverse Scoutinggroepen die we verwerkt hebben in de nieuwe Scoutingapp:
  • Verbeterde beheeromgeving
  • Bruikbare agenda inclusief optie voor aan- of afmelden
  • Pushmeldingen
  • Eigentijds ontwerp
  • Gebruikersstatistieken
  • Koppeling met Scouts Online
  • Koppelingen naar social media-kanalen van je Scoutinggroep
  • Youtube-video’s plaatsen
  • Polls om meningen te vragen
  • Foto-albums met bulk-import en Facebook/Flickr koppeling

Aan de slag
Alle informatie kun je overzichtelijk terugvinden op scouting.nl/app. Je kunt hier een omgeving aanvragen voor je Scoutinggroep, er is promotiemateriaal te vinden, antwoord op veel gestelde vragen en een handleiding zodat je meteen aan de slag kan.

Heb je na de handleiding toch nog vragen? Reply dan gerust op deze mail of stuur een mailtje naar communicatie@scouting.nl
Tijd voor Avontuur: doet jouw groep mee op 2 oktober?
Na de zomer hopen we met alle opkomsten, activiteiten en evenementen weer normaal te kunnen draaien. Het was een lange periode met veel beperkingen door het coronavirus, dus dat moeten we vieren! We nodigen alle groepen uit om op 2 oktober een feestje te vieren. Voor leden maar ook voor niet-leden. Met het nieuwe evenement Tijd voor Avontuur.

Nieuwe campagne
Na 10 jaar ‘Laat je uitdagen!’ is het tijd voor een nieuwe ledenwervingscampagne. We noemen het geen campagne meer, maar een evenement, dat elke groep kan organiseren op een voor de groep geschikt moment. Naast dat de materialen rond het evenement er fris en modern uitziet, is de aanpak ook nieuw. Wat is er zo bijzonder aan?

Niet Scouting staat centraal in dit evenement, maar toffe en uitdagende activiteiten moeten de aandacht trekken van kinderen tussen de 9 en 14 jaar. Natuurlijk mag je ook op jonger mikken als dat juist de doelgroep is waar je op wilt werven, maar de materialen spreken in elk geval ook oudere kinderen aan. Tijdens dit evenement heb je als deelnemer een avontuurlijke dag met je vrienden en vriendinnen, maar kun je ook punten scoren waarmee je geld inzamelt voor een goed doel. Voor de eerste periode staat een mooi project van het Wereld Natuur Fonds centraal.

Meld je aan!
Er is een toolkit beschikbaar op de website tijd-voor-avontuur.nl waarin materialen te downloaden zijn die groepen kunnen aanpassen op de eigen situatie en daarna kunnen laten drukken. De organisatie lijkt op die een open dag, alleen zijn de activiteiten net iets uitdagender en zijn er meer materialen beschikbaar. De eerste keer dat het evenement plaatsvindt vragen we alle Scoutinggroepen het evenement op 2 oktober 2021 te organiseren, zo kunnen we er ook landelijk veel aandacht voor vragen en kun je hier als Scoutinggroep op meevaren. En vieren we gelijk met het feestje dat we weer zonder coronamaatregelen ‘los’ kunnen! Kan je groep niet op 2 oktober? Dan kan je natuurlijk ook later een Tijd voor Avontuur-event organiseren!
Minder post van Landelijk team Communicatie
Misschien had je het al gemerkt: Landelijk team Communicatie stuurt je niet meer elke maand een nieuwsbrief als contactpersoon communicatie. We sturen je alleen nog een nieuwsbrief / mailing als er belangrijk nieuws te delen is vanuit Landelijk team Communicatie. Korte mededelingen zullen we doen via de Facebookgroep van de contactpersonen communicatie.

Heb je zelf nieuws dat je graag met alle CP's wil delen? Deel het dan in de Facebookgroep of laat het ons weten via communicatie@scouting.nl, dan nemen we het in de volgende mailing mee.
Deze mail is verzonden aan alle contactpersonen communicatie van Scouting Nederland. Een CC is verstuurd naar secretarissen van Scoutinggroepen.
Trotse partner van Scouting Nederland